نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 19:51

نصب 31 دوربین نظارت تصویری جدید در جاده‌های گلستان

نصب 31 دوربین نظارت تصویری جدید در محورهای مواصلاتی استان گلستان در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و هشتمین جلسه شورای ترافیک گلستان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی محمد زنگانه امشب در دوازدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و هشتمین جلسه شورای ترافیک گلستان که به صورت مشترک در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان برگزار شد، اظهارکرد: هدف از اجرای برنامه‌های مداخله‌گری در حوزه تصادفات برون شهری، کاهش مرگ و میرها و کاهش تصادفات جاده‌ای استان است.

استاندار گلستان افزود: در این برنامه‌ها به دنبال اولویت‌بندی و اعمال قانون ۲۰-۸۰ بوده تا از هدررفت وقت، منابع و نیروی انسانی در کارهایی که کارآیی و اثربخشی ندارد، جلوگیری شود.

به گفته ریاست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل گلستان، با ائتلافی، سازمانی و مشترک کردن برنامه‌های موازی در کوتاه‌ترین زمان به شاخص نهایی دست یابیم.

زنگانه گفت: سهم فناوری نیز در این برنامه ها دیده می‌شود و در کنار آن به تقویت فیزیکی و انسانی دستگاه‌های محوری از جمله پلیس راه خواهیم پرداخت.

وی، افزایش خودروها، ترددها و مهاجرت‌ها را هم عوامل تاثیرگذار در اثربخشی و کارآیی این برنامه‌ها دانست و گفت: اما آنچه که در این برنامه‌ها برای ما مهم بوده کاهش تلفات جان حتی یک انسان است تا مدیریت مبتنی به شاخص نتیجه محقق شود.

گفتنی است مصوباتی هم که در این جلسه به تصویب استاندار و رئیس کمیسیون و شورا رسید شامل نصب دوربین نظارت تصویری در ۳۱ نقطه از محورهای ارتباطی، اقدام فرمانداران در ایجاد پیست‌های موتورسواری و ایمن‌سازی پیست‌ها برابر ظرفیت‌های موجود، آموزش و فرهنگ سازی مدارس به ویژه مدارس حاشیه محورها به صورت متمرکز و ائتلافی، توسعه پایگاه‌های امداد و نجات بود.

همچنین تکمیل پایگاه‌های اورژانس، استخراج شاخص‌های پوششی، اثربخش و شاخص نتیجه و نهایی و استفاده از ظرفیت داوطلبان هلال احمر، سلامت و شبکه بهداشت و جوان نیز از مصوبات دیگر این جلسه به شمار می‌آید.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503169

مهمترین اخبار ایران و جهان: