نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 14:12

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زواره

فرماندار اردستان گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زواره اردستان با حضور باشکوه عزاداران حسینی و جاماندگان کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان، اظهار داشت: ایام اربعین حال و هوای خاصی دارد و در سطح شهر اردستان فضاسازی خوبی پیرامون این ایام انجام شده و بنرهایی در سطح شهر با موضوع فاصله اردستان تا مرز مهران و شهرهای زیارتی عراق نصب شده است.

وی افزود: موضوع عزاداری اربعین فقط مختص به روز اربعین نیست و امامزاده‌های شهرستان اردستان به صورت مستمر در ایام منتهی به اربعین و تا پایان ماه صفر مراسم عزاداری، روضه‌خوانی و بیان مباحث تبیینی برگزار می‌کنند.

احمدی‌طبا با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زواره برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نظارت و بررسی توسط اداره برق در راستای تامین برق موکب‌های پیاده‌روی زواره وجود داشته باشد همچنین جهاد کشاورزی پیگیری لازم جهت تامین شکر برای موکب‌های زواره را انجام دهد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: با توجه به اقدام شهرداری زواره، مسیر خودرویی این مراسم فقط بلوار جدید در حال احداث باشد و هماهنگی انجام شود تا خودروهای شخصی داخل مسیر پیاده‌روی تردد نکنند، همچنین بلوار شهید بهشتی زواره بسته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در پایان پیاده‌روی تجمع بیشتر مردم در محل نینوا خواهد بود و موکب‌های فرهنگی  با برنامه‌ریزی در حاشیه نینوا مستقر شوند.

احمدی‌طبا بیان کرد: شهرداری زواره در صورت امکان یک تلویزیون شهری برای شب اربعین تا ظهر این روز در سطح شهر راه‌اندازی کند و پخش مستقیم کربلا و پیاده‌روی اربعین اجرا شود تا حال و هوای شهر اربعینی شود.

حدود ۵ هزار نفر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین سال گذشته زواره شرکت کردند

سید محمد حسین امامی، دبیر ستاد جاماندگان اربعین حسینی زواره در این جلسه گفت: برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی زواره سومین سال است که برگزار می‌شود و سال اول با همکاری مردم با برپایی حدود ۱۲ موکب برگزار که در سال گذشته این برنامه با شکوه خاصی برگزار شد.

وی ادامه داد: تخمین زده شده است حدود ۵ هزار نفر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین سال گذشته زواره شرکت کردند و حدود ۲۲ موکب نیز به مردم و شرکت‌کنندگان خدمت‌رسانی می‌کردند که در برنامه سال جاری امید می‌رود حدود ۳۰ موکب برپا شود.

امامی با بیان اینکه فعالیت برخی از موکب‌ها از اکنون در شهر زواره شروع شده، اضافه کرد: زمان شروع مراسم پیاده‌روی ساعت ۶ صبح از محل امامزاده یحیی زواره خواهد بود و تا ساعت ۱۱ در محل نینوا به پایان می‌رسد،سال گذشته شش موکب فعالیت‌های فرهنگی ارائه دادند و تعداد موکب‌های فرهنگی در سال جاری حدود ۹ موکب است.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478869

مهمترین اخبار ایران و جهان: