نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 19:20

۲۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد

شاهرود- فرماندار شاهرود بابیان اینکه طی هفته دولت سال جاری ۲۰۰ پروژه اقتصادی و عمرانی شهرستان به بهره برداری می‌رسد، گفت: برای این طرح‌ها ۶۸۹ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی غروب چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه‌های هفته دولت به میزبانی سالن جلسات فرمانداری ویژه شاهرود ضمن بیان اینکه طی هفته دولت سال جاری ۲۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، ابراز داشت: از این تعداد ۱۷۶ مورد پروژه عمرانی و ۲۴ طرح سرمایه گذاری است که برای بهره برداری از آنها اعتباری بالغ بر ۶۸۹ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان صرف شده است.

وی بابیان اینکه طی هفته دولت سال جاری عملیات اجرایی ۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی نیز در سطح شهرستان آغاز می‌شود، افزود: برای این طرح‌ها نیز یک هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۸۴۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

۲۱۷ پروژه افتتاحی و کلنگ زنی در شاهرود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه جمع پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی ۲۱۷ طرح هستند، ابراز داشت: برای این طرح‌ها دو هزار و ۲۲۴ میلیارد میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

جلالی بابیان اینکه در سطح شهر شاهرود ۶۱ طرح عمرانی و ۹ طرح اقتصادی به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: بخش مرکزی ۳۹ پروژه، بخش بسطام ۵۱ طرح و بخش بیارجمند ۳۱ طرح در سطح شهرستان ۹ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت سال جاری بهره برداری و افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه پنج پروژه در سطح شهر کلنگ زنی می‌شود، افزود: عملیات اجرایی شش طرح در بخش مرکزی، پنج پروژه بخش بسطام و یک مورد بیارجمند هفته دولت سال جاری آغاز می‌شود.

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در شاهرود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه ایام هفته دولت فرصت خوبی که بتوانیم دستاوردهای نظام و خدمات دولتمردان را به گوش و نظر مردم برسانیم، ابراز داشت: در دولت سیزدهم رشد هشت و نیم درصدی هدف گذاری شده محقق و حتی در برخی حوزه‌ها جلوتر بوده ایم و ثبات و آرامش از جمله در ارز، خودرو و قیمت‌ها کاهش به چشم می‌خورد.

جلالی ضمن بیان اینکه در بخش ساختمان سیاست دولت در شکل‌گیری و ایجاد چهار میلیون مسکن اقدامات خوبی بوده است، تصریح کرد: در شاهرود دوهزار واحد مشغول ساخت و ساز است.

وی بابیان اینکه حدود ۲۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن تأمین شد، افزود: دولت با پرداخت تسهیلات عمده دار تأمین مسکن شد و همین امر دغدغه‌های مردم را کاهش داده است.

دهیاری‌ها دارای بیشترین سهم پروژه‌ها

فرماندار شاهرود بابیان اینکه طبق سنت سنوات گذشته شروع برنامه‌های هفته دولت با غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا خواهد بود، ابراز داشت: دیدار با امام جمعه شاهرود و برپایی میز خدمت و حضور در بخش‌ها از جمله برنامه‌های معمول همیشگی در هفته دولت است.

جلالی بابیان اینکه بیشترین پروژه‌ها در حوزه دهیاری‌ها که برای سال جاری اعتبارات قابل توجهی اختصاص یافته است، تصریح کرد: راه و شهرسازی، شهرداری و آب فاضلاب بیشترین تعداد طرح‌ها را دارند.

وی بابیان اینکه محل تأمین اعتبارات پروژه‌های هفته دولت تخصیص کمیته برنامه‌ریزی، سفر رئیس جمهور، کمیسیون عمران و ارزش افزوده به شهردارها بوده است، افزود: در حوزه اقتصادی تأمین اعتبار از محل خود کارفرمایان و سرمایه گذاران و آورده‌های شخصی بود که تلاش شد از محل بند تبصره ۱۸ و ۱۶ نیز به این بخش کمک شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465025

مهمترین اخبار ایران و جهان: