نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 18:31

تعاونی‌های راکد اردستان در راستای ایجاد اشتغال احیا می‌شوند

فرماندار اردستان گفت: احیای شرکت‌های تعاونی اردستان در راستای ایجاد اشتغال در دستور کار قرار بگیرد و در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و یا کشاورزی افراد می‌توانند نسبت به ایجاد شرکت تعاونی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در برنامه بازدید از شرکت تعاونی آموزش از راه دور اردستان، اظهار داشت: دیدگاه ما نسبت به شرکت تعاونی یک نگاه فوق العاده مثبت است چرا که اگر در کارها تعاون و همگرایی وجود داشته باشد قطعا موفقیت حاصل می‌شود.

وی افزود: کسب رتبه اول در بین تعاونی‌های استان اصفهان توسط تعاونی آموزش از راه دور اردستان یک اتفاق خوب در حوزه آموزشی و خدماتی است که باید تلاش شود کسب رتبه‌های برتر توسط دیگر تعاونی‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف را نیز شاهد باشیم.

احمدی‌طبا تاکید کرد: احیای شرکت‌های تعاونی اردستان در راستای ایجاد اشتغال در دستور کار قرار بگیرد و در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و یا کشاورزی افراد می‌توانند نسبت به ایجاد شرکت تعاونی اقدام کنند و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تشویق و تبلیغ ویژه داشته باشد.

وحید نقوی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: حدود ۱۷۰ شرکت تعاونی در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۶۱ درصد فعال و ۳۹ درصد شرکت تعاونی‌های شهرستان راکد و غیرفعال هستند که برنامه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، احیای تعاونی‌های راکد و غیرفعال است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اشتغال رونق داشته باشد باید تلاش شود تا شرکت تعاونی‌ها را احیا کنیم چرا که طبق بیانات رهبر انقلاب این تعاونی‌ها چشمه جوشش اشتغال هستند بنابراین تعاونی‌های اردستان رصد و بررسی می‌شوند و تعاونی‌هایی که قابلیت دارند احیا می‌شوند.

نقوی خاطرنشان کرد: افراد و تعاونی‌های نخبه و برتر را به استان معرفی می‌کنیم که در هفته تعاون سال جاری، تعاونی آموزش از راه دور رشد اردستان این قابلیت را داشت که در حوزه خدماتی رتبه اول استان اصفهان را کسب کند.

به گزارش فارس، در هفته تعاون سال جاری و بعد از گذشت یک دهه، یک شرکت تعاونی از شهرستان اردستان به نام تعاونی آموزش از راه دور رشد توانست در بین تعاونی‌های استان اصفهان در رسته خدمات آموزشی رتبه اول را کسب کند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483625

مهمترین اخبار ایران و جهان: