نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 14:04

جمع آوری یک هزار تن زباله و پسماند از شهرستان مهران

شهردار مهران گفت: تاکنون یک هزار تن زباله و پسماند از داخل شهر مهران و پارکینگ بزرگ اربعین جمع آوری شده است.

جلال محمدی شهردار مهران، ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تاکنون یک هزار تن زباله و پسماند از داخل شهر مهران و پارکنیگ بزرگ اربعین جمع آوری شده است که ۸۰ درصد آن پسماند‌های قابل بازیافت و ۲۰ درصد آن را زباله‌های دورریز تشکیل داده است. 

وی افزود: پس از جمع آوری زباله‌های باقیمانده از زائران اربعین، زباله‌های دورریز از پسماند‌های قابل بازیافت تفکیک و به سایت اصلی دفع زباله در خارج از شهر مهران منتقل می‌شود. 

شهردار مهران یاد آور شد: پاکسازی و شست و شوی محدوده پل زائر، پایانه مرزی شهید سلیمانی و پایانه مسافربری برکت، بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از ادوات و ماشین آلات شهرداری مهران است که نظافت پارکینگ بزرگ اربعین نیز به طور کامل به پایان رسید. 

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه نیروی انسانی شهرداری مهران جوابگوی حجم نظافت شهر مهران نبود، از ۲۵ نفر کارگر روزمزد برای نظافت و پاکسازی شهر استفاده شد. 

محمدی با اشاره به اینکه یک روز پس از اربعین کار نظافت و پاکسازی شهر مهران آغاز شد، اظهار کرد: پاکسازی معابر، کوچه‌ها و جداول تمام مناطق شهر مهران از زباله و پسماند تا فردا تمام می‌شود و هم اکنون بخش عمده‌ای از شهر پاکسازی شده است. 

وی ادامه داد: شست و شوی معابر و جداول و سایت‌های موقت جمع آوری زباله مهران نیز با استفاده از تانکر‌های آبی که از طرف شهرداری‌های آسمان آباد، دهلران و دره شهر به کمک شهرداری مهران آمده اند انجام می‌شود.

شهردار مهران بیان کرد: شهرداری استان‌های مازندران، مرکزی، البرز، شهرداری منطقه ۲،منطقه ۵ و منطقه ۱۱ تهران با شهرداری مهران در مدت حضور زائران نسبت به پاکسازی و نظافت شهر مهران و پارکینگ اربعین همکاری داشتند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جمعیت شناور شهر مهران در ایام اربعین اعم از زائران، نیرو‌های نظامی و انتظامی، اداری، امدادی و خدماتی از استان‌های مختلف کشور با احتساب ۱۷ هزار جمعیت این شهر، به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499369

مهمترین اخبار ایران و جهان: