نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:47

اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه عاشورا است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه عاشورا و نهضت خونین امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رئیس جمهور و هیئت وزیران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نکات مهم هدایتی و حمایتی در این دیدار یادآوری فرمودند.

امام جمعه گناوه گفت: رهبری به کارهای اساسی و تأثیرگذار در دولت سیزدهم اشاره کرده و فرمودند: «کارهای خوب و اساسی در دولت سیزدهم صورت گرفته اما مسائل معیشتی مردم باعث شده تا کارهای اساسی دولت دیده نشود و مانند غباری بر این کارها قرار گرفته است.

وی گفت: پروژه‌ها و کارهای زیربنایی در سراسر کشور و در شهرستان گناوه نیز انجام شده است اما مردم انتظار دارند که این فعالیت در زندگی آنها ملموس باشد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: همزمان با هفته دولت امسال در شهرستان گناوه پروژه‌های زیربنایی با بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تلاش جهادی و شبانه روزی فرماندار شهرستان قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر ضرورت کمک به قوه مجریه گفت: قوه مجریه در وسط میدان است و همه باید به دولت و قوه مجریه کمک کنند ولی این به معنای نقد نکردن دولت نیست.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ۲ علت باعث انعکاس ضعیف اقدامات دولت شده که ضعف اطلاع رسانی و مشکلات معیشتی مردم است.

وی گفت: اقدامات عملکردها و فعالیت‌ها خوب و اساسی دولت باید بیان و گفته شود اما از سوی دیگر مشکلات اساسی مردم نیز باید کمک و حل شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: این اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی در د ولت سیزدهم است و در حالی که در دورانی شرکت‌هایی خارجی به دلیل ترس از آمریکا این پروژه ر را رها کردند ولی جوانان و دانشمندان جوان ایرانی با تکیه بر دانش و توانایی داخلی خود توانستند این پروژه بزرگ را به اتمام برسانند و این از افتخارات نظام اسلامی و کشور است.

امام جمعه گناوه با اشاره به مشکل زمین‌ها در شهرستان گناوه گفت: از مدیر کل دادگستری استان بوشهر که از زمان تصدی مسئولیت اقدامات مهم انجام داده‌اند انتظار می‌رود افرادی که در این زمینه مشکلاتی دارند دادگستری دخالت کند و رفع مشکلات مردم شهرستان در این زمینه را پیگیری کنند.

وی گفت: اینگونه مشکلات مردم باید حل شود و این مشکلات مانند غباری است که مانع دیده شدن کارهای دولت است و باید مشکلات مردم حل شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: در بخش سیاست خارجی کارهای اساسی از جمله ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه صورت گرفته است و تعدیل مناقشاتی که همیشه بین ایران و کشورهای خلیج فارس از دستاوردهای مهم بوده که این تعاملات می‌تواند به کشور ما کمک کند.

وی گفت: عضویت ایران در ۲ پیمان بین المللی «شانگهای» و ائتلاف «بریکس» از کارهای مهم دولت بوده که در صحنه المللی دولت سیزدهم موفق به انجام آن شده است.

امام جمعه گناوه با با گرامیداشت روز بانکداری اسلامی گفت: امروز مردم گلایه‌هایی دارند و از دغدغه‌های مردم است و قوانین بانکداری باید بر اساس متون دینی و قوانین دین اسلام مطابق باشد تا بانکداری اسلامی باید به معنی واقعی بروز و ظهور پیدا کند.

رئیسعلی دلواری و همرزمانش نماد ولایتمداری

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: اگر مقاومت و دلاوری‌های این دلامردان از جمله رئیسعلی دالواری نبود امروز ایران مستعمره انگلیسی‌ها بود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دلاورمردان مانند رئیسعلی دلاوری، و علما و روحانیون نقش مهمی در مبارزه با استعمارگران ایفا کردند و نگذاشتند که استان بوشهر زیر چکمه‌های استعمارگران انگلیسی قرار گیرد و همه این دلاورمردان نماد استعمارستیزی، مقاومت و ولایتمداری و شهادت هستند.

وی گفت: رئیسعلی دلواری با فتوای علما آن دوران فرهنگ ولایتمداری را ترویج کرد و به همگان آموخت که نخستین راه در راه مبارزه با متجاوزان و ظالمان ولایتمداری و تبعیت از علما دینی است.

وی گفت: فتوای علما آن دوران باعث شد تا رئیسعلی با همه کسانی که در رکاب او بودند استعمار انگلیس را با شکست روبرو کند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز در امتداد راه شهید رئیسعلی دلواری شهدای بزرگی و والامقامی مانند شهید نادر مهدوی مبارزه با استعمار را سرلوحه زندگی خود قرار دادند و در آب‌های خلیج فارس با آمریکایی‌ها مبارزه کردند و در راه مبارزه با استعمار به شهادت رسیدند.

حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام

امام جمعه گناوه با تسلیت پیشاپیش اربعین حسینی بیان کرد: اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه عاشورا و نهضت خونین امام حسین (ع) است و اگر اربعین نبود از این حماسه بزرگ نامی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه امروز در همایش بزرگ پباده روی اربعین شاهد حماسه‌ی بی نظیر و حرکتی بزرگ و جمعی و جهانی با جمعیتی میلیونی را شاهد هستیم گفت: اربعین حرکتی جمعی به سمت امام و حجت الهی است و نسبتی و با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) و نهضت جهانی اسلام و تأسیس تمدن اسلامی و توحید الهی دارد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگترین محمل معرفی شیعه و نهضت سرخ حسینی به جهانیان است.

وی گفت: راهپیمایی اربعین بستری برای عینیت یافتن فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) در مقابله با دشمنان اسلام است و حضور ۳۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان با تنوع مذهبی، نژادی، قومی، سنی و جنسیتی نماد قدرت نرم شیعه و وحدت مسلمانان در شرایط کنونی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: علیرغم بایکوت خبری و رسانه‌ای سنگین رویداد تمدنی و جهانی اربعین از سوی دشمنان و امپراتور رسانه‌ای غرب، این رخداد بزرگ می‌رود تا سرزمین اندیشه و انگیزه انسان را درنوردد.

وی گفت: اربعین طوفانی از معرفت و عشق و همدلی جهانی است که تمام توطئه‌های دشمنان اسلام و انسان را بر باد خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480169

مهمترین اخبار ایران و جهان: