نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 16:02

واگذاری زمین به خانوارهای سه و چهار فرزندی در «رزن»

همدان-فرماندار شهرستان رزن گفت: به خانوارهای نیازمند و سه فرزندی و چهار فرزندی در شهرستان رزن زمین واگذار می‌شود.

علی اصغر غفاری صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات مسکن در شهرستان رزن اظهار کرد: در شهرستان رزن ۲ هزار و۷۰۰ نفر متقاضی مسکن داریم که حدود هزار نفر آنها تأیید نهایی شده است.

وی افزود: در شهرستان رزن بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم اولویت دوم ما بر مبنای اقدام ملی یا همان مسکن ملی است.

فرماندار رزن با بیان اینکه تهیه و تأمین زمین مورد نیاز جامعه هدف از طریق راه و شهرسازی ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تعداد ۳۰۰ قطعه زمین تعاونی مسکن ایثارگران در سال ۱۳۶۷ خریداری شده بود که تاکنون بسیاری از کارهای آن انجام شده بود، اما مسائل فنی و کمیسیون ماده ۵ مانده بود که در سیزدهم مشکل زمین‌ها حل و فصل و آماده ساخت و ساز شده است.

غفاری خاطرنشان کرد: تعداد ۳۳۰ قطعه زمین نیز از سال ۱۳۸۲ خریداری شده بود که کارهای آن انجام شده ولی کمیته فنی، کمیسیون، سند و قسمتی از تغییر کاربری آن انجام نشده بود شرایط آن هم مهیا گردیده است.

وی با اشاره به تعاونی مسکن فرهنگیان بیان کرد: تعاونی فرهنگیان ۶۰۰ قطعه با شرایط و پیگیری‌های انجام شده کلنگ زنی شده همچنین زمین‌های خود مالک حدود هزار و ۱۰۰ قطعه آماده است که برای ساخت در هر قطعه ۳ و نیم طبقه وجود دارد که مجموعاً ۳ هزار و۳۰۰ و احد خواهد بود.

فرماندار رزن عنوان کرد: اجرای زمین برای جامعه هدف مانند بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار است و هر کس در هر جا ساکن است زمین واگذار خواهد شد.

غفاری با بیان اینکه واگذاری زمین در روستاهای رزن برای ساخت هیچ‌گونه مشکلی ندارد و تا پایان سال برای همه نیازمندان که شاخص دولت را طی کنند زمین واگذار خواهد شد، گفت: در روستا به هر نفر یک قطعه زمین و در شهر برای هر دو نفر یک قطعه زمین تحویل خواهد شد.

وی افزود: توافق حدود ۹۰ هکتار در حریم شهر رزن برای اقدام ملی انجام شده است و تمام کارهای کمیته فنی و تملک صورت گرفته که در هفته دولت به متقاضیانی که از طریق راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مورد تأیید قرار بگیرند تحویل خواهد شد.

فرماندار شهرستان رزن خاطرنشان کرد: از سال گذشته ۹۶ نفر زمین تحویل گرفته‌اند و تمام مراحل نظام مهندسی، آزمایش فنی خاک و شهرداری آنها انجام شده است حدود یک هفته است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی افزود: همچنین مسکن مهر در دمق که از سال ۱۳۸۹ به دلایل مختلف تاکنون مانده بود با شرایط تعریف شده راه و شهرسازی تحویل داده خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473369

مهمترین اخبار ایران و جهان: