نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:24

لبنان در مرحله حساسی به سر می‌برد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان امروز دوشنبه اعلام کرد: لبنان در مرحله حساسی به سر می برد و نیاز به طرح نجات بخش دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان امروز دوشنبه اعلام کرد که حزب الله با روی کار آمدن رئیس جمهوری که اهداف جنگ ۳۳ روزه را محقق کند، مخالف است.

وی افزود: جریان دیگر از طریق مطرح کردن مقابله به دنبال این است که رئیس جمهوری انتخاب شود که عاملی برای کشمکش داخلی باشد و ما خواهان انتخاب رئیس جمهوری هستیم که پلی برای نجات کشور و خروج از بحران ها باشد.

قاووق با اشاره به نقش مقاومت در به دست آوردن حق نفت و گاز لبنان در دریا، تاکید کرد: لبنان قبل از حفاری نفت و گاز با پس از آن متفاوت خواهد بود. لبنان با مقاومت قوی است و می تواند که روند حفاری و استخراج و سرمایه گذاری منابع نفت و گاز را به منظور خارج کردن کشور از بحران تکمیل کند.

رئیس شورای مرکزی حزب الله لبنان ادامه داد: لبنان در مرحله حساسی به سر می برد و نیاز به طرح نجات بخش دارد تا رنج لبنانی ها کاهش یابد. شروع به حفاری نفت و گاز به لبنان قدرت اقتصادی می دهد.

از سوی دیگر ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان گفت: گفتگو با حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به منظور انتخاب رئیس جمهور ضروری است. نمی فهمم چرا کشورهای عربی از لبنان رویگردان شده اند.

این درحالی است که قرار است هیئتی فرانسوی به ریاست لودریان اوایل سپتامبر به لبنان سفر کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473425

مهمترین اخبار ایران و جهان: