نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 23:02

اقدامات اولیه متناسب در شوک بارداری موثرتر و کم‌هزینه‌تر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: یک اقدام اولیه مناسب در مواجهه با موارد شوک در بارداری، اگر به موقع انجام شود بسیار موثرتر و کم‌هزینه‌تر از اقدامات بعدی است به گونه‌ای که حتی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهترین مراقبت‌های ICU نیز قابل جبران نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سمینار یک روزه شوک در بارداری اظهار کرد: در بسیاری از موارد شوک در بارداری، مادر به این دلیل دچار عارضه، بستری طولانی‌مدت و یا فوت می‌شود که اقدام اولیه‌ به موقع، صورت نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: یک اقدام اولیه مناسب در مواجهه با موارد شوک در بارداری، اگر به موقع انجام شود بسیار موثرتر و کم‌هزینه‌تر از اقدامات بعدی است به گونه‌ای که حتی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهترین مراقبت‌های ICU نیز قابل جبران نخواهد بود.

وی با بیان اینکه از دست رفتن مادر و همسر خانواده باعث از هم پاشیده شدن شاکله‌ خانواده می‌شود، افزود: تداوم و تکرار مواردی چون شوک در بارداری که بسیار مهم و حیاتی است، نباید باعث شود حساسیت ما نسبت به آنها از بین برود و باید از این منظر که چه اثرات و تبعاتی بر جامعه و خانواده‌ها دارد، به موضوع نگاه کنیم.

بختیاری توسعه آموزش را از دغدغه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته موافقت اصولی ۱۳ رشته در مقاطع مختلف فوق تخصص، تخصص، Ph.D ، کارشناسی ارشد و کارشناسی اخذ شده و برای تعدادی از آنها، بازدید بورد صورت گرفته و نتیجه نهایی حاصل شده است و امسال در چند رشته از جمله روانشناسی بالینی و پرستاری در مقطع Ph.D و ایمونولوژی و علوم اعصاب در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به خرید و نصب سه دستگاه شبیه ساز احیا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ادامه داد: اگر بخواهیم با تکنولوژی و پیشرفت‌های روز دنیا و انقلابی که در حوزه علم رخ داده است، همگام باشیم لاجرم باید وارد عرصه هوش مصنوعی شویم و دانشگاه با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

دکتر محمدرضا زراعتی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه دانشگاه در راستای توسعه آموزش، ورود به عرصه هوش مصنوعی و آموزش فعال به جای سیستم‌های آموزشی سنتی است که در حال حاضر با همکاری اساتید گروه زنان آغاز شده و امیدواریم با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه تداوم یابد.

گفتنی است در سمینار یک روزه شوک در بارداری، بهناز مولایی، فلوشیپ پریناتولوژی و دبیر علمی سمینار، ضمن بیان اهداف این کارگاه به سخنرانی در خصوص کلیات خونریزی در دوران بارداری پرداخت.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287925

مهمترین اخبار ایران و جهان: