نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:52

همه مردم استان بوشهر باید از مزیت‌های مرزنشینی برخوردار شوند

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار فعالیت تعاونی‌های مرزنشینی در شهرستان‌ها شد و گفت: همه مردم استان بوشهر باید از مزیت‌های مرزنشینی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: صنایع متعددی در نقاط مختلف استان بوشهر مستقر است که دارای آلایندگی هستند.

وی خواستار مشخص شدن میزان دقیق آلایندگی‌ها و پرداخت حق آلایندگی استان به صورت کامل شد و اضافه کرد: مردم استان بوشهر میزبانان شایسته‌ای برای صنایع هستند و حق آنها باید پرداخت شود.

امام جمعه بوشهر به ترور دانشمندان هسته‌ای توسط دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: دشمن دنبال توقف پیشرفت‌های کشور ما در این زمینه است ولی ایران اسلامی هیچگاه از پیشرفت‌های هسته‌ای عقب نخواهند نشست.

وی در ادامه با اشاره به دیدار خود با وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر مرزنشین هستند و باید از مزایای مرزنشینی از جمله خدمات تعاونی‌های مرزنشینان بهره‌مند شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اقتصاد دریاپایه در این استان به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است افزود: تعاونی مرزنشینان استان فعال شده اما با این وجود مرکز شهرستان‌های مرزی همچنان از مزیت این تعاونی بی‌بهره هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه تخفیف سود بازرگانی برای بوشهر ۲۰ درصد و برای دیگر مناطق ۲۵ درصد است اضافه کرد: این رویه با منطق سازگار نیست و امید می‌رود که در سریع‌ترین زمان اصلاح شود.

وی خواستار تصمیم‌گیری مناسب برای واردات کالا به بوشهر شد و گفت: در بوشهر که برخلاف سایر استان‌ها حمل و نقل ریلی وجود ندارد و بازرگانان کمتر مراجعه دارند با این حال درصد سود تخفیف بازرگانی استان باید بیشتر مناطق برخوردار از شبکه ریلی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ایجاد انگیزه برای بازرگانان برای استفاده از بندر بوشهر برای تجارت را ضروری دانست و اظهار داشت: در این زمینه با هدف افزایش درصد تخفیف سود بازرگانی وزیر امور اقتصاد و دارایی قول مساعد به پیگیری داده است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم را اجرای منطقه آزاد تجاری عنوان کرد و افزود: منطقه آزاد تجاری باید بزودی محقق شود چرا که معایب آن مانند افزایش قیمت زمین نصیب بوشهر شده ولی همچنان برکات آن به استان نرسیده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه گردش مالی بانک‌ها باید در استان بوشهر ایجاد شود افزود: با هدف افزایش توان مالی بانک‌های استان و همچنین پرداخت مالیات صنایع به استان بوشهر باید گردش مالی واحدها به استان منتقل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288625

مهمترین اخبار ایران و جهان: