نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 17:45

هوای خراسان رضوی از هفته آینده گرم‌تر می‌شود

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای هفته آینده روند افزایشی دما در سطح استان خراسان رضوی آغاز می شود و دمای هوا گرم‌تر می شود.

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ی هواشناسی، طی امروز و فردا، پدیده غالب در استان افزایش سرعت وزش باد است که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد و در مناطق بادخیز بااحتمال بروز خسارت خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت در نیمه شمالی استان گاهی افزایش ابرناکی بااحتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای هفته آینده از شدت وزش باد کاسته شده اما همچنان در نواحی بادخیز شرقی وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

عنایتی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی جمعه را صاف تا قسمتی ابری بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد به نسبت شدید و احتمال گردوخاک در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس بین ۲۳ و ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی‎ داورزن با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1338369

مهمترین اخبار ایران و جهان: