نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 09:15

نیاز کشور در حوزه حمل و نقل عمومی، بیشتر از ظرفیت تولیدمان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در موضوع حمل و نقل عمومی نیازمان بیشتر از ظرفیت تولید کشور است باید با کمک دولت نیازهای کشور از روش‌های مختلف مانند وارد کردن اتوبوس شهری حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: ایشان علیرغم سن کم ۱۸ سال مسؤولیت امامت را به عهده داشتند و جوانان باید در سیره، سلوک و سبک زندگی از ایشان الگوبرداری کنند. 

وی با اشاره به پیش‌رو بودن روز ازدواج افزود: با توجه به شرایط روز، موضوع ازدواج با مشکلاتی از جمله بحث اقتصادی و مسکن مواجه است و امید است با همت دولت‌مردان و مسؤولان گامی در این حوزه برداریم. 

نورصالحی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی درون و برون‌شهری عنوان کرد: در این ۲ سال پس از کرونا، با مشکلاتی در این حوزه مواجه بودیم که در راستای بحث درون‌شهری اقدامات فراوانی انجام و توفیقاتی حاصل شد اما نیازمند اقدامات بیشتر هستیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این مدت تلاش مدیریت شهری بر این بود که شرایط را به سمت شرایط مطلوب پیش ببرد اما همچنان جای خالی برخی مباحث حس می‌شود و نیازمند حمایت بیشتر دولت هستیم، یادآور شد: تولید و ساخت اتوبوس نسبت به نیاز کشور و افتی که در شرایط کرونا داشتیم جوابگو نیست هرچند اخیرا اجازه وارد کردن ۲ هزار دستگاه اتوبوس داده شد.

وی اظهار کرد: تمام کلانشهرها به‌دنبال رفع مشکلات خود هستند و ما نیز به نوبه خود اقدامات خوبی در سال قبل انجام دادیم و امسال نیز منابع بیشتری اختصاص پیدا کرد اما در این مسیر نیاز بیش از ظرفیت تولید کشور است باید با کمک دولت نیازهای کشور از روش‌های مختلف مانند وارد کردن اتوبوس شهری حل شود. 

نورصالحی با تاکید بر اینکه آماده‌ایم منابع مالی را ۱٠٠ درصد به این امر اختصاص و ۱٠٠ درصد افزایش دهیم و این نیازمند همت و کمک همگان است، گفت: در حوزه حمل و نقل بین شهری با مشکلاتی مواجه هستیم و در حال حاضر در اوقات مختلف متقاضیان امکان تهیه بلیت را ندارند. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: مردم در این حوزه به شدت با مشکل مواجه‌اند و بعضا فکر می‌کنند مشکل از پایانه‌های شهرداری است در حالی که این امر به وزارت راه و شهرسازی باز می‌گردد و عمده حمل و نقل هوایی و زمینی مربوط به بخش خصوصی بوده که با مشکلات موجود روز به روز توان خود را از دست می‌دهند. 

وی خاطرنشان کرد: این مشکلات به ما منتقل می‌شود و امید است وزارت راه و شهرسازی که وظایف سنگینی به عهده دارد، به خوبی این وظیفه را پیش ببرد همچنین از مدیریت استان انتظار می‌رود با توجه به فعال بودن اصفهان در حوزه کسب و کار، به این حوزه توجهی ویژه داشته باشند.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292025

مهمترین اخبار ایران و جهان: