نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 13:32

پروژه‌ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد/این پروژه‌ قابل اجرانیست

رئیس سازمان محیط زیست گفت: پروژه‌ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چراکه مجوزی برای آن موجود نیست. اصل کار، مبتنی بر نقشه آمایش استان است که بر اساس آن چنین پروژه‌ای قابل اجرا نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: مشکلی درباره سد چمشیر و حقابه آن نداریم؛ این حقابه بر اساس محاسبه‌ای که انجام شده، داده می‌شود. بحث مربوط به این سد درباره کیفیت آب است.

وی بیان کرد: بررسی کیفیت آب را وزارت نیرو در دستور کار دارد و علاوه بر آن، سازمان محیط زیست نیز به عنوان دستگاه ناظر این کار را انجام خواهد داد. با توجه به تراز آبگیری که تاکنون انجام شده، آب سد از نظر کیفیت در تراز مناسبی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سلاجقه در واکنش به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پروژه میانکاله بیان کرد: اصلاً پروژه‌ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چراکه مجوزی برای آن موجود نیست. اصل کار، مبتنی بر نقشه آمایش استان است که بر اساس آن از لحاظ علمی، اقتصادی و اجتماعی چنین پروژه‌ای در آنجا قابل اجرا نیست.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: ما از دستگاه‌های قضائی استان، دادستانی و مجموعه قضائی استان می‌خواهیم که این کار از ابعاد قضائی آن دنبال شود.

وی در پاسخ به این سوال که مگر این پروژه به نتیجه نرسیده بود؟ گفت: نمی‌خواهم نبش قبر کنم، این پروژه از نظر ما تمام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315069

مهمترین اخبار ایران و جهان: