نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 15:01

ایمن سازی نقاط پرحادثه در خوزستان ادامه دارد/ابلاغ مصوبه وزیر راه

اهواز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ایمن سازی نقاط پرحادثه در استان از اهداف این اداره کل است و پروژه‌های این بخش با قوت ادامه دارد.

محمد جولانژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اهداف کل حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در راستای تسهیل تردد کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات جاده است.

وی با تاکید بر ارتقای ایمنی در نقاط پرحادثه استان خوزستان افزود: برنامه‌ریزی‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: ایمن سازی نقاط پرحادثه و دارای سابقه تصادفات در این استان جزو اهداف این اداره کل است و پروژه‌های تعریف شده در این زمینه با قوت ادامه دارد.

جولانژاد با اشاره به پتاسیل‌های استان خوزستان در زمینه حمل و نقل گفت: خوزستان به واسطه برخورداری از پایانه بار بندر امام (ره)، پایانه‌های مرزی، پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع از پتاسیل‌های حمل و نقلی بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: ادارات شهرستان‌ها باید در مباحث مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر ورود کرده و برنامه ریزی‌های لازم را در خصوص فعال‌تر شدن این بخش داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تأکید کرد: صدور بارنامه به صورت مکانیزه و دریافت کد رهگیری یکی از الزامات بخش کالا بوده و حمل بار بدون بارنامه سیستمی و دارای کد رهگیری ممنوع است.

جولانژاد با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل باید دارای کارت معاینه فنی و بیمه شخص ثالث معتبر باشند، اظهار کرد: به منظور بهبود سطح ایمنی و خدمات حمل و نقل، ادارات شهرستان‌ها نظارت بر صدور بارنامه ترافیکی، اضافه تناژ و حمل مصالح ساختمانی را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: تشدید نظارت بر ناوگان حامل کالاهای ترانزیتی به منظور دریافت پروانه تردد نیز حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در بخش حمل و نقل مسافر نیز ادارات شهرستان‌ها با تشکیل جلسه با پلیس راه نسبت به معرفی یک نفر نماینده به منظور استقرار در پاسگاه‌های پلیس راه و کنترل صورت وضعیت و تطبیق تعداد مسافران با واقعیت و کنترل ایمنی اتوبوس‌ها اقدام کنند.

جولانژاد تاکید کرد: طبق ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، شرکت‌های خصوصی برای ایاب و ذهاب نیروهای خود باید از ناوگان شرکت‌های حمل و نقل مسافر دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315269

مهمترین اخبار ایران و جهان: