نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 21:49

۵۱۲ هکتار از اراضی بوشهر سنددار شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای نهضت ملی مسکن تاکنون ۵۱۲ هکتار از اراضی این استان سنددار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمدرضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نداشتن سند از جمله مشکلات پروژه‌های مسکن در دوره‌های گذشته بود، با توجه به دستور مدیریت ارشد استان از ابتدای اجرای نهضت ملی مسکن تاکنون ۵۱۲ هکتار از اراضی این استان سنددار شده‌اند.

وی افزود: در همین ارتباط تلاش شده هیچ پروژه نهضت ملی مسکن تا قبل از صدور سند در استان اجرایی نشود؛ صدور سند مالکیت برای اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن مانع از سوء استفاده جاعلان شده و مسیر مقابله با جعل و زمین خواری را فراهم می‌کند.

بزرگمهر با اشاره به صدور ۳۶۶ سند مالکیت به مساحت ۳۱۲ هکتار در سال گذشته گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲۶ سند مالکیت به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: بر اساس انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مقرر شد، اسناد مالکیت اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع، اجرای این قانون مواد ۹ و ۱۰ که به صراحت مشخص کرده چنانچه دستگاه‌ها طی ۲ ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین اقدام نکنند، یک اخطار از سوی اداره ثبت برای آنها ارسال می‌شود که در مدت یک ماه در این زمینه اقدام کنند و اگر اقدام نشد بر اساس تبصره یک ماده ۱۰ اقدام و سند مالکیت به نام راه و شهرسازی صادر می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1350269

مهمترین اخبار ایران و جهان: