نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:09

راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی بازتولید الگوهای بومی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی منشأ عقب ماندگی‌ها در حوزه اقتصادی را پیروی از الگوهای وارداتی ذکر کرد و افزود: راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی بازگشت و بازتولید الگوهای بومی برای تمدن سازی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صبح امروز (دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲) در «نشست راهبردی وزارت دفاع آینده» که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس و کسب دستاوردهای بزرگ و موفقیت‌های درخشان در برابر نظام سلطه حاصل تفکر تمدن ساز در عرصه دفاع و امنیت بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین الزامات تمدن سازی که مبتنی بر استخراج درست سوالات اساسی و پاسخگویی به آن متناسب با محیط داخلی و تجارب به دست آمده است، افزود: ایجاد همگرایی در حوزه‌های راهبردی برای قرار گرفتن در مسیر تمدن سازی ضروری است.

وی تصریح کرد: اقتدار دفاعی کشور و پیشرفت‌های خیره کننده وزارت دفاع در حوزه فناوری و تولید انواع تجهیزات دفاعی ناشی از پیروی از الزامات تمدن سازی مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

احمدیان منشأ برخی عقب ماندگی‌ها و ناکامی‌ها در کشور از جمله در حوزه اقتصادی را ناشی از رویکرد تمدن پذیری و پیروی از الگوهای وارداتی ذکر کرد و اظهار داشت: راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی نیز بازگشت و بازتولید الگوهای بومی برای تمدن سازی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یکی از الزامات تمدن ساز بودن را تفکر پویا و به تعبیری اجتهاد مستمر و حل مسائل در میدان ذکر کرد و افزود: تمدن پذیری، نقطه مقابل جریان تمدن سازی بوده و ویژگی آن تقلید و ایستایی است.

وی ادامه داد: وقتی ما تمدن پذیر هستیم که مسائل ما را دیگران تعریف کنند و راه حل و پاسخش را هم آنان تعیین کنند.

علی اکبر احمدیان با بیان اینکه هنر وزارت دفاع از ابتدا این بوده که مسائل را در میدان رصد کرده و متناسب با آن به راه‌حل متناسب رسیده است، خاطرنشان کرد: نتیجه این رویکرد، شکل‌گیری فرآیندهای تحقیقاتی مبتنی بر میدان است که در بخش دفاعی شکل‌گیری تمدن مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان با قدردانی از مجاهدت‌های ارزشمند مدیران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، اظهار امیدواری کرد: وزارت دفاع آینده نیز با پیروی از الگوی تمدن سازی همچنان تحول زا و اقتدار آفرین باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310925

مهمترین اخبار ایران و جهان: