نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 17:14

اعزام ۱۰۰۰ زنجانی به اردوهای راهیان نور

فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از یک هزار زنجانی در قالب اردوهای فرهنگی معنوی راهیان نور به مناطق غرب کشور طی چهار مرحله اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدعلی نجفی‌راد، فرمانده سپاه ناحیه زنجان درگفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور یکی از اتفاقات مهم در جهت تببین معارف دفاع مقدس برای عموم و معرفی آن به نسل جوان است، اظهار داشت: این موضوع بار‌ها از سوی رهبر  انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است و ایشان  آن را به عنوان امتداد راه دفاع مقدس و مسیر شهدا توصیف کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان  با بیان اینکه سعی داریم از این ویژگی مهم جبهه‌های غرب و شمالغرب، برای نسل جوان بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم، گفت: امروز، خیلی از جوانان ما شناخت خوبی نسبت به اتفاقاتی که در این منطقه رخ داده است، ندارند و نمی‌دانند این گروهک‌ها در سال‌های دفاع مقدس چه خیانت‌هایی کردند، بنابراین می‌توان گفت فضای «جهاد تبیین» در غرب بسیار بیشتر است و ما هم سعی می‌کنیم از این فضا به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رهبری فرمایش بسیار مهمی در خصوص راهیان نور دارند، و آن را گنجینه تمام نشدنی می‌دانند، خاطرنشان کرد :بنده معتقدم که ایشان به نوعی به ما تذکر می‌دهند که اگر از این گنج استفاده نکنید، در سینه تاریخ مدفون خواهد ماند و دیده نمی‌شود.

نجفی راد با اشاره به اینکه در جنوب، به واسطه همتی که صورت گرفته از این گنج به خوبی استفاده می‌شود، اضافه کرد: استفاده از این گنج مهم در غرب کمتر بوده و ما در تلاشیم با هم‌افزایی با ارکان اجرا کننده عملیات راهیان نور از این ذخیره الهی که در اختیار ملت ایران است، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی استفاده کنیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311525

مهمترین اخبار ایران و جهان: