نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:51

اقدامات خیرخواهانه مدیر البرزی در کمک به دانش آموزان

ساوجبلاغ- یکی از مدیران مدارس ملک آباد شهرستان ساوجبلاغ روایتگر ایثار و عشق خود به دانش‌آموزان بوده و با ازخودگذشتگی توانسته است کمک زیادی به دانش‌آموزان محروم بکند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از خودگذشتگی و مهربانی معلمان همواره الهام بخش بوده است و بی شک این الطاف را نمی‌توان در چند سطر کوتاه خلاصه کرد. این بار یکی از مدیران مدارس ملک آباد شهرستان ساوجبلاغ روایتگر ایثار و عشق خود به دانش آموزان است.

موسی شریفی، مدیر هنرستان حضرت محمد (ص) محله ملک آباد ساوجبلاغ است؛ رشته تحصیلی او مهندسی رایانه بوده و به سبب علاقه شخصی که نسبت به تدریس و آموزگاری دارد، به صورت اختیاری اوقات آزاد خود را در کلاس‌های درس دانش آموزان می‌گذراند.

وی در این گفتگو عنوان کرد: آموزگاری همواره برایم جذاب و شیرین بوده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت تدریس برای بنده برقراری ارتباط و تعامل با نسل جوان و گوش سپردن به دغدغه‌ها، خواسته‌ها و مسائل عدیده دانش آموزانم در این دوران بسیار حساس و پرتنش جامعه است.

شریفی ایثار و عشق آموزگاران را با وجود دغدغه‌های معیشتی قشر فرهنگی جامعه امری قابل ستایش و تقدیر دانست و اظهار کرد: به عقیده من در بحث تدریس، فارغ از تمامی صحبت‌ها و شعارها نیاز است معلمان از خودگذشتگی و ایثار و عشق فراوان نسبت به پیشه خود داشته باشند تا تمام توان و مهارت خود را در اختیار دانش آموزان بگذارند. علاوه بر اینها آموزگاران دغدغه مند همچون والدی دلسوز دانش‌آموز را مورد الطاف بی منت و صمیمانه خود قرار داده و فرقی میان دانش آموز و فرزند خود قائل نمی‌شوند و در آموزش، تعلیم و تربیت آنها از هیچ چیز دریغ نخواهند کرد.

معلمی که رنگ و بویی تازه به مهر و محبت معلمی بخشیده است

موسی شریفی در طول دوران مدیریت و تدریس خود اقدامات فداکارانه فراوانی در راستای کمک به دانش‌آموزان و خانواده‌ی آنها به انجام رسانده است و رنگ و بویی تازه به مهر و محبت معلمی بخشیده است. وی با هزینه شخصی خود اقدام به درمان چند دانش‌آموز، خرید و تهیه لوازم‌التحریر و اقلام مورد نیاز دانش آموزان و خانواده‌هایشان کرده است و از هر طریقی در صدد کمک روانی، مالی و عاطفی به آنها تلاش کرده است.

وی ماجرای کمک خود به دانش آموزان را اینگونه روایت می‌کند: در نقطه‌یآغاز تدریس خود به خوبی متوجه محرومیت‌ها، نیازمندی‌ها و مشکلات دانش آموزان و خانواده‌هایشان بودم. من دانش آموزان را همچون فرزندان خود می‌دیدم و از دید یک والد، فرزندان او لایق بهترین‌ها هستند. بنابراین در کنار همکاران و دوستانم در منطقه توانستیم با مشارکت و همکاری یکدیگر و تا آنجا که در دست توان بود، بچه‌ها و خانواده‌هایشان را یاری کنیم و آنها را در شرایط دشوار و بعضاً در حوزه مشاوره تحصیلی، خانوادگی و در مسائل درمانی و مداوای بیماری تنها نگذاریم. همچنین کوشش کردیم تا آنها را در مسیر پرورش و یادگیری تا رسیدن به زمان فارغ التحصیلی همراهی کنیم.

این آموزگار با بیان اینکه والدین و خانواده‌ها همواره در این مسیر مشوق او و سایر همکارانش بوده‌اند، افزود: والدین دانش آموزان در طی این مسیر بسیار قدردان بوده‌اند و خوشبختانه واکنش آنها به اقدامات انسان دوستانه‌ای که در راستای کمک به دانش آموزان صورت می‌گرفت همواره مثبت و انگیزه بخش بوده است. همین موضوع موجب انرژی مضاعف من و همکارانم جهت پیشروی در این مسیر شد.

نقش معلم در آینده دانش‌آموزان بسیار تعیین‌کننده است

شریفی نقش معلم را در آینده دانش آموزان بسیار تعیین کننده و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: معلمان هم به عنوان اسوه و الگوی برتر، و هم از نظر هدایت و مشاوره‌های صحیح و کمک کننده تحصیلی و عاطفی بدون شک در زندگی دانش آموزان نقشی تعیین کننده دارند و در آینده آنان نیز بسیار اثرگذار هستند. میزان این اثرگذاری به حدی است که مطمئناً مسیر زندگی دانش آموز را تغییر خواهد داد و او را به سمت سعادت و موفقیت سوق می‌دهد.

وی معتقد است یک دست و همراه بودن همه عوامل یک مدرسه، اعم از آموزگاران و دبیران، کادر اداری و آموزشی و تلاش بی وقفه و بی منت آنان در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان حیاتی ترین رویکرد یک مدرسه است. به گونه‌ای که انرژی و توان معلمان نیز به نحو الهام بخشی سبب ایجاد محیطی شاد و مفرح در کلاس درس شود و فارغ از صحبت‌ها و آموزش‌های خالی از احساسات که در قالب چارچوب‌های خشک و رسمی تعیین شده صورت می‌گیرد، این بار کلاسمان را به فرصتی برای تجربه‌ی ایثار، عشق و نشاط مبدل کنیم.

مدیر هنرستان محمد (ص) در پایان یادآوری کرد: امید است تمامی دانش آموزان ما که آینده سازان این مرز و بوم و امیدان فردای این میهن هستند بتوانند در محیطی عاری از تنش و مشکلات جامعه و خانواده خویش فقط و فقط دغدغه آموزش، تربیت و پرورش استعدادهایشان را داشته باشند. چرا که بی شک پیشرفت و آینده روشن هر جامعه در گرو تربیت دانش آموزان ساعی و موفق و شاد خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311269

مهمترین اخبار ایران و جهان: