نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 08:21

گشایش هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی کشور در همدان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در همدان خبر داد.

محمدرضا خلجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی از امروز تا ۱۸ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپاست و ساعت بازدید ۱۶ تا ۲۱:۳۰ خواهد بود.

وی تعداد کل غرفه‌های نمایشگاه را ۲۴۶ غرفه عنوان کرد و افزود: ۱۳۰ غرفه از ۲۹ استان‌های کشور، ۹ غرفه شهرها و روستاهای جهانی و ملی، ۹۶ غرفه از شهرستان‌های استان و چهار غرفه از خانه‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی صنایع‌دستی و چهار غرفه دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه ۲۰ غرفه سوغات بومی و غرفه‌های آزاد در نمایشگاه شرکت کرده‌اند ادامه داد: تعداد کل رشته‌های نمایشگاه ۳۴ رشته است و ۱۲ رشته تولید زنده است.

وی عنوان کرد: از جمله مزیت‌های هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات استان می‌توان به حضور پررنگ شهر و روستاهای جهانی و ملی و همچنین تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی کشور و برگزاری جشنواره اقوام در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد.

خلجی افزود: انتخاب سه غرفه برتر نمایشگاه و اهدای لوح غرفه‌های برتر، ساخت تیزر تبلیغاتی نمایشگاه و اشتراک‌گذاری گسترده در فضای مجازی، دعوت از مدیران ادارات دولتی و همکاران برای بازدید از نمایشگاه برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: غرفه‌های استان همدان شامل ۹۶ غرفه از همدان، ۶۱ غرفه از شهرهای ملایر، تویسرکان، بهار و لالجین، نهاوند، اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین حضور دارند.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1333425

مهمترین اخبار ایران و جهان: