نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 06:12

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: انجام رفتار خلاف شئونات اسلامی و قانونی از هیچ کسی پذیرفته نیست

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: انجام رفتار خلاف شئونات اسلامی و قانونی از هیچ کسی پذیرفته نیست و هر فردی خصوصا کسی که قرار است وظیفه تربیت فرزندان جامعه را برعهده بگیرد باید در برابر رفتارهای خود چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد خلیل عسکری در پی انتشار چند پست از یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان که در دولت دوازدهم وارد این دانشگاه شده و با ادبیات نامناسب از جمله استفاده از هشتگ های هنجار شکنانه در فضای مجازی فعال بوده گفت: در این خصوص تماس ها ی مکرر و پیام های متعددی از سوی افراد مختلف جامعه برای بنده ارسال شده است.

وی افزود: جامعه و مردم به معلمان یک نگاه ویژه و والایی دارد و معلم همچنان از مقبولیت بالایی در جامعه ما برخوردار است و طبیعتا انتظار نقش الگو بودن از انها نیز بالاست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ما در یک کشور اسلامی که حاصل خون هزاران شهید و ایثارگری افراد فراوان و زیر نظر قانون اساسی که میثاق همگان است در حال خدمت هستیم و طبیعتا یک فرد که قرار است فرزندان عزیز این سرزمین را تربیت کند از این چهارچوب نمی تواند خارج شود.

عسکری گفت: انجام رفتار خلاف شئونات اسلامی و قانونی از هیچ کسی خصوصا کسی که قرار است وظیفه تربیت فرزندان جامعه را برعهده بگیرد پذیرفته نیست و افراد باید در برابر رفتارهای خود چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی پاسخگو باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دکتر صحرایی؛ وزیر اموزش و پرورش و رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان نیز از ابتدای مسوولیتش در دانشگاه بر تربیت معلم در تراز نظام جمهوری اسلامی است تاکید فراوان داشته و بارها نیز این مساله را در دیدار با روسای پردیس ها و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور نیز اشاره کرده اند.

وی اظهار داشت: قطعا در مواردی که احساس شود فردی فاقد صلاحیت های لازم برای معلم بودن است، راهکارهای قانونی مانند: کمیته انضباطی، هیات رسیدگی به تخلفات اداری و بررسی مجدد در گزینش  مورد توجه خواهد بود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1341269

مهمترین اخبار ایران و جهان: