نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:36

هشدار هواشناسی؛ بادهای ۱۲۰ روزه سیستان شدت می‌گیرد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی، گفت: بارش‌های رگباری در جنوب استان و افزایش سرعت باد های ۱۲۰ روزه در شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی ملاشاهی ضمن اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی، اظهار داشت: بارش‌های رگباری در جنوب استان و افزایش سرعت باد های 120 روزه در شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: دوشنبه و سه‌شنبه 22 و 23 خردادماه برای مناطق جنوبی استان رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از سه شنبه تا شنبه 23 تا 27 خردادماه در مناطق شمالی وزش باد شدید و گردوخاک و زاهدان و مناطق مرکزی وزش باد نسبتاً شدید رخ خواهد داد.

ملاشاهی ادامه داد: در پی این شرایط جوی نامساعد احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها و اختلال در تردد های جاده‌ای و همچنین احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد:   توصیه می‌شود مردم در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی افزود: همچنین برای مناطق شمال استان عدم ترددهای غیرضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1280525

مهمترین اخبار ایران و جهان: