نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 11:00

شهید الداغی نمادی از غیرت ملت ایران است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید «حمیدرضا الداغی» نمادی از غیرت ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم «کاروان غیرت» که به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید «حمیدرضا الداغی» به همت قرارگاه مردمی فضای مجازی شاهد در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: خدای رحمان برخی از دردانه‌های خود را برای روز خاصی ذخیره می‌کند تا از آنها رونمایی کند، این دردانه‌های خداوند مأموریت تبلیغ و تبیین را به نحو احسن برای عموم مردم انجام می‌دهند، صحنه را مهیّا و عموم مردم را مطلع می‌کنند و دل‌ها را به جنبش درمی‌آورند به عنوان نمونه شخصیتی مثل شهید «محسن حججی» به دفاع از حرم پرداخت تا در مورد مشروعیت حضور و دفاع از حرم برای مردم روشنگری کند زیرا خدا این شهید را پرورانده است و به نقطه اوج رسانده است، این شهید را قربانی می‌کند اما قلوب جامعه متحول می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: شهید «حمیدرضا الداغی» نمادی از غیرت ملت ایران است و مفهوم غیرت یک مفهوم تاریخی در ایران بوده و ملت ایران یک ملت غیور است و ملتی است که حفاظت از حریم زنان را امری اصولی و واجب می‌داند که در تاریخ ایران این موضوع موج می‌زند و برخی حکومت‌ها تلاش می‌کردند تا به این حریم تعرض کنند و قیام گوهرشاد از جمله این اتفاقات است و افراد زیادی در این مسیر به شهادت رسیدند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ناآرامی‌هایی که در کشور وجود داشت، خاطرنشان کرد: در حالی که دشمنان فکر می‌کردند که در قله پیروزی هستند تا به یک امر فرهنگی اصیل دینی ما صدمه بزنند و با ایجاد ناامنی و ناهنجاری در طول چند ماه ایستادگی و پایبندی را از ملت ما بگیرند شهادت شهید «حمیدرضا الداغی» پیش آمد که از عموم جامعه بود اما خدا این شهید را پرورانده و برای یک چنین روز مهمی نگه داشته بود.

وی افزود: کسانی احساس کردند که نظام ارزشی کشور دچار خدشه شده است و به بانویی جسارت کردند اما دست غیرت این شهید از آستین بیرون و به میدان آمد و پخش فیلم شهادت شهید الداغی قلوب مردم جامعه را به جنبش در آورد. مثل اینکه شهید الداغی آمده بود که یک تنه توطئه‌ها و برنامه‌های مهندسی شده دشمنان و معاندان داخلی و خارجی را شکست دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هنرمندان ارزشی با اقدام شهید حمیدرضا الداغی بیعت کرده‌اند و این نشان دهنده ادامه آرمان و مکتب این شهید است، افزود: برخی تلاش می‌کردند هنرمندان را غیر ارزشی و عبور کرده از آرمان‌های شهدا نشان دهند اما نقشه‌های آنها شکست خورد و هنرمندان با این پویش نشان دادند که دشمنان نسبت به آنها احساس طمع کرده‌اند ولی آنها متعلق به تاریخ و ارزش‌های ملت ایران هستند و دست رد به سینه جهان‌خواران فرهنگی زدند و حاضر نیستند از اصول خود دست بردارند.
معاون رئیس جمهور ضمن تشکر از برگزارکنندگان پویش «کاروان غیرت» که از پایتخت ایران شروع شده است، گفت: این پویش از تهران و میدان بزرگی که مزیّن به نام بزرگ شهید غیرت عالم، حضرت امام حسین (ع) است با یک پرچم شروع شد و در مزار شهید حمیدرضا الداغی پایان می‌یابد و امیدواریم این پرچمی که شهید الداغی به اهتزاز درآورد را به خوبی نشان دهد.

در پایان این مراسم از دو مادر شهید با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، آیین کاروان غیرت در ۴ قرار برگزار می‌شود که قرار اول در میدان امام حسین (ع) برگزار شد و قرار دوم در گلزار شهدای امامزاده اشرف سمنان در روز چهارشنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۱۷، قرار سوم در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد در روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۰ و قرار آخر در گلزار شهدا و مزار شهید غیرت در سبزوار در روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284169

مهمترین اخبار ایران و جهان: