نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 14:19

ضرورت آغاز مهارت آموزی از دوره تحصیلی ابتدایی

استاندار خوزستان گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص برای صنایع پایین دست در استان می‌بایست به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد. البته تحقق این مهم می بایست از طریق آغاز ارائه آموزه‌های مهارتی به دانش آموزان از دوره ابتدایی آغاز شود‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان خوزستان؛ اظهار کرد: استان خوزستان یکی از استان های دارای ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی است و بر این اساس می‌بایست آموزش و پرورش خوزستان با بسترسازی برای توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های کشاورزی گام مهمی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص این حوزه بردارد.

 

وی در ادامه با اشاره به رابطه معنادار توسعه پایدار اشتغال و ترویج مهارت آموزی و حرفه آموزی در بین دانش آموزان؛ افزود: آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی در حوزه توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ی و کاردانش صورت داده است و بر این اساس و با توجه به سیاست‌های کلی نظام و همچنین سند تحول بنیادین می‌بایست از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش استفاده کرد.

حسینی محراب در عین حال با اظهار اینکه می‌بایست یک رابطه اثربخش و بین آموزش و پرورش و صنایع برقرار شود؛ توضیح داد: تربیت نیروی انسانی متخصص برای این صنایع پایین دست در استان می‌بایست به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد. البته تحقق این مهم می‌بایست از طریق آغاز ارائه آموزه‌های مهارتی به دانش آموزان از دوره ابتدایی آغاز شود‌.

 

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه های مدیریت فردی در آموزش دانش آموزان؛ توضیح داد: یکی از شاخصه‌های توسعه فردی داشتن دانش در حوزه مهارت های زندگی و نیز مدیریت فردی است و آموزش و پرورش می‌بایست در حوزه این آموزش‌ها اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد. علاوه بر این صنایعی مثل فولاد، نیشکر و نیز پتروشیمی‌ها و صنایع بر پایه نفت نیاز به نیروهای ماهر و متخصص برای جبران بخشی از نیروی کار خود دارند و بر این اساس آموزش و پرورش با توسعه هنرستان‌های جوار صنعت می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند و البته به این اساس محتوای درسی و آموزش‌های مربیان بر این اساس متمرکز شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308169

مهمترین اخبار ایران و جهان: