نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 18:22

آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از کم کاری برخی مدیران است

قزوین- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از کژکارکردی و ضعف در عملکرد برخی مدیران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فولیان ظهر یکشنبه در همایش تقدیر از فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه اظهار کرد: دستگاه قضا در رویکرد جدید خود از آمار محوری به سمت راهکار محوری حرکت کرده و قضات باید به دنبال راهکار حل مشکلات باشند.

وی با بیان اینکه پیشگیری‌های اولیه باید در بیرون از قوه قضائیه و توسط دستگاه‌های دیگر انجام شود، افزود: تاکید صرف به تقویت مجازات پیشگیرانه یک امر فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید در آن دخیل باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: اگر مسئولان در نظام تصمیم گیری خود و در رفتار و گفتار، درست و قانونی عمل کنند با حجم کمتری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته اما هزاران نرفته در راه پیشگیری از وقوع جرم داریم و اقدامات خوب انجام شده کافی نیست.

فولیان اضافه کرد: روش امروز ما متناسب با رشد فزاینده جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیست و هنر ما باید این باشد که راهی را برویم که شاهد کاهش جرایم باشیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ پیشگیری از وقوع تخلف و جرم باید در مسئولان نهادینه شود و مسئولان در هر سطحی باید این اصل را در نظام رفتاری و تصمیم گیری خود حاکم کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی ازکژکارکردی و ضعف در عملکرد برخی مدیران است و باید اقداماتی انجام دهیم که به کاهش جرایم منجر شود.

وی ادامه داد: اگر در این حوزه به صورت مستمر، برنامه ریزی شده، هماهنگ و همچنین با استفاده از منابع و ظرفیت‌های استان پیش برویم دستاوردهای خوبی خواهیم داشت

فولیان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به مانند مال مشاء است و همه در آن شریک بوده و باید برای رفع آن برنامه ریزی کنند، عنوان کرد: همه منابع باید تجمیع شود و با یک گفتمان واحد به صورت متحد و یکپارچه جلو برویم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا نیز باید برنامه‌های پیشگیرانه خود را توسعه بدهد، بیان کرد: در دوران تحول دستگاه قضا به دنبال طرح‌های نو ابتکاری و خلاقانه هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی و حضور مردم رکن اساسی پیشگیری است، یادآور شد: تشکیل هیأت اندیشه ورز با حضور صاحبان علوم مختلف و کارشناسان و همچنین تشکیل گروه‌های جهادی پیشگیری از جرایم در همه سطوح در دستور کار سال جاری دستگاه قضا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308669

مهمترین اخبار ایران و جهان: