نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 10:52

برنج و مرکبات جز محصولات استراتژیک مازندران است

استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه برنج و مرکبات جز محصولات استراتژیک مازندران است و تولید برنج که محصول اصلی مردم مازندران است باید در امر خرید آن توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر جهادکشاورزی با استقبال استاندار مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران و مسؤولان استانی وارد شهرستان گلوگاه شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه سفر وزیر جهادکشاورزی به استان و بازدید از زنجیره طیور ساوانا گفت: خوشحالیم که وزیر جهادکشاورزی نخستین سفرهای استانی استان را به استان‌های شمالی اختصاص داد.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که تا جائیکه تولید داخل داریم نباید به امر واردات توجه شود،گفت: با توجه به اینکه برنج و مرکبات جز محصولات استراتژیک مازندران است و  تولید برنج که محصول اصلی مردم مازندران است باید در امر خرید آن توجه بیشتری شود.

استاندار مازندران اظهار کرد: مردم مازندران  ترجیح دادند زمین‌های خود را حفظ کنند و به امر تولید بپردازند و این مهم باید ارزشمند باشد چرا که مردم مازندران امنیت غذایی را به درستی حفظ کردند و باید به همین اندازه به زحمات و تلاش‌های آنان توجه شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: همانطور که مردم مازندران در امر تولید گوش به فرمان مسؤولان هستند در امر خرید محصولات اساسی هم مسؤولان باید توجه کنند و مردم این استان توقع دارند توجه بیشتری به آنان در زمینه تولید محصولات اساسی شود.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه زنجیره طیور این شرکت دارای استانداردهایی است که در یک مجموعه تولیدی باید رعایت شود را با توجه کرده و می‌تواند بیشتر از نیاز تولید کند اما نیازمند حمایت است،گفت: تمامی تولیدکنندگان در مازندران  نیازمند حمایت هستند.

استاندار مازندران گفت: مازندران در صف نخست و خط مقدم تولید قرار دارد و بر اساس راهبردهایی که وزارت جهادکشاورزی در نظر دارد، حرکت خواهند کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1356225

مهمترین اخبار ایران و جهان: