نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:56

امام جواد(ع) ستون‌های دین را زنده کرد

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: امام جواد (ع) در راستای زنده کردن ستون‌های دین که همان نماز، روزه، قرآن و ولایت است تلاش کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: خداوند متعال طبق کرامت خودش دنبال تربیت انسان با کرامت است و در عالم عهد، عزیزانی را برگزید از جمله اهل بیت علیه السلام، که در آزمون الهی قبول شدند، یکی از امامان گرانبهای ما امام جواد علیه السلام بود، ایشان آمدند تا نیروی بالقوه را در انسان به نیروی بالفعل تبدیل کنند و آمدند که ستون‌های دین را زنده کنند.

رحیمی افزود: امام جواد علیه السلام مردم دار بودند و مردم را جز ستون‌های سیاسی دین می‌دانستند، تلاش امام این بود که مردم زیر بار ذلت نروند و با عزت زندگی کنند، که این زندگی عزیزانه در گرو بندگی خداوند حاصل می‌شود.

امام جمعه ساوه افزود: امام جواد (ع) در برابر فرقه‌هایی که در آن دوران وجود داشتند، شیعیان را راهنمایی می‌کرد، یکی از ویژگی‌های امام جواد (ع) علم فراوان و وسیع ایشان بوده است؛ چنانچه پدران بزرگوارشان هم این علم وسیع (علم لدنی) را داشتند و به معنای واقعی کلمه عالم بودند.

رحیمی تصریح کرد: ما شیعیان معتقد هستیم که این علم از طریق اجدادشان منتقل شده، یعنی به قدرت الهی، علم پیامبر (ص) به امام علی بن ابی طالب (ع) و نسل به نسل تا حضرت مهدی موعود (عج) منتقل شده و این علم لدنی که خداوند در اختیار این الگوهای بشریت گذاشته در نزد امام جواد (ع) هم بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1294925

مهمترین اخبار ایران و جهان: