نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 20:49

کارگروه ویژه بررسی و حل موضوعات شهرک های صنعتی اشتهارد

استاندار البرز گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند با همدلی و تفاهم نسبت به راه‌اندازی تصفیه خانه های بازچرخانی آب، ایجاد نیروگاه‌های سی اچ پی، اماکن خوابگاهی و ورزشی و... اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات فرمانداری شهرستان اشتهارد برگزار شد، با بیان اینکه با جدیت درصدد حل مشکلات و موانع فعالان اقتصادی استان هستم، گفت: بر این اساس حل مسائل استانی را با همراهی مدیران مربوطه و موضوعات کلان را در ابعاد ملی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز از بخش خصوصی استان انتظار می‌رود در راستای تعهدات اجتماعی خود جهت ارتقا سرانه‌هایی همچون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ورزشی در کنار دولت قرار گیرند.

عبداللهی گفت: بی شک بدون هم افزایی و همپوشانی نمی‌توانیم امور را اداره کنیم، بسیاری از موانع با همکاری و مدیریت صحیح حل خواهد شد.

وی افزود: خیرین استان اکنون ورود بسیار خوبی در مدرسه سازی داشته اند ولی در این زمینه به کمک‌های بیشتری نیاز داریم و دست همراهی صاحبان صنایع و نیکوکاران را به گرمی می‌فشاریم.

استاندار البرز گفت: شهرک‌های صنعتی استان می‌توانند با همکاری بیشتر و اندکی هزینه از سوی صاحبان صنایع به بهترین شهرک های کشور تبدیل شوند.

وی افزود: ساخت واحدهای مسکونی و خوابگاه‌های کارگری و ایجاد بسترهای حمل و نقل، بخش بزرگی از مشکل تامین نیروی شهرک های صنعتی را حل می کند، آمادگی وجود دارد که اراضی لازم برای ایجاد این امکان را به صاحبان صنایع بدهیم.

عبداللهی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند با همدلی و تفاهم نسبت به راه اندازی تصفیه خانه‌های بازچرخانی آب، ایجاد نیروگاه‌های سی اچ پی، اماکن خوابگاهی و ورزشی و... اقدام کنند.

وی افزود: ۷۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد و از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در البرز مستقر هستند که به عبارتی حدود ۵ درصد صنایع کشور از آن البرز است که البرز هفتمین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود. 

استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار نیروی کار در شهرک‌های صنعتی اشتهارد مشغول به کار هستند، گفت: در خصوص مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی اشتهارد یک کارگروه ویژه با حضور تمامی مسؤولان مربوطه تشکیل خواهد شد و به شکل خاص در خصوص رفع موانع اقدام خواهد کرد و روند تصمیم گیری این کارگروه هر ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: موضوع تامین نیروی کار در شهرک‌های صنعتی علاوه بر ضرورت ایجاد امکاناتی همچون مسکن و حمل و نقل به فرهنگ سازی و مهارت افزایی در کارجویان نیاز دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1361925

مهمترین اخبار ایران و جهان: