نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 23:58

مهم‌ترین عامل آتش‌سوزی در مراتع کردستان چیست؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌های استان در شهرستان‌های مریوان، بانه و سروآباد است، ریشه اصلی آتش‌سوزی‌ها را سوءاستفاده به قصد تصرف زمین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید کریمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان چهارشنبه‌شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن جلسات‌ اداره کل منابع طبیعی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت بحران سال گذشته ۷۴ مصوبه داشت که از این میزان ۷۰ درصد اجرا شد، اما چند مصوبه شاخص نیز هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: شناسایی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر در برابر حوادث و آتش‌سوزی، اخذ گواهی بازرسی سالانه از شهربازی‌های روباز، تامین اعتبار تهیه دستورالعمل مقابله با آتش‌سوزی پارک‌ها و فضای سبز حاشیه شهرها از جمله مصوباتی بود که در حوزه شهرداری‌ها موفق نبود.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این مصوبه‌ها تامین تجهیزات انفرادی اطفای حریق همچون ۵۰ دمنده برای تیم اطفای حریق منابع طبیعی استان بود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌های استان در شهرستان‌های مریوان، بانه و سروآباد است، ریشه اصلی آتش‌سوزی‌ها را سوءاستفاده به قصد تصرف زمین اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان تاکید کرد: درباره این موضوع با دادگستری جلساتی تشکیل شده و  باید امنیت اطلاعاتی در این شهرها صورت گیرد.

لزوم ایجاد کانکس برای هلال احمر در کوه آبیدر برای مواقع آتش‌سوزی، تامین برق اضطراری، آب شرب و گاز طبیعی برای راهدارخانه‌ها، مشکل سوختگیری آمبولانس‌ها، لزوم‌ نقطه‌زنی گوشی همراه برای استفاده در جست‌وجوی مفقودان، صدور مجوز پهپاد برای عملیات جست‌وجو از موارد دیگری بود که مدیرکل مدیریت بحران کردستان به ضرورت آنها اشاره کرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286069

مهمترین اخبار ایران و جهان: