نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 19:08

برنامه ریزی برای تبدیل ۱۰ درصد جمعیت قزوین به کنشگران جهاد تبیین

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه یکی از برنامه های ما تربیت کنشگران جهاد تبیین در جامعه است، گفت: برنامه ریزی ما تبدیل ۱۰درصد جمعیت استان قزوین به عنوان کنشگر جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی پیشرانی از جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: تلاش برای شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی و توانمندسازی حلقه‌های میانی و فعالان مردمی در راستای جهاد تبیین به صورت جدی در این سازمان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما تربیت کنشگران جهاد تبیین در جامعه است، افزود: برنامه ریزی و افق ما تبدیل ۱۰ درصد جمعیت استان قزوین به عنوان کنشگر جهاد تبیین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه تغییر رویکردی در کلیات سازمان اتفاق افتاده و امروز محور کار، جهاد تبیین است، عنوان: همه شبکه‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اعم از شبکه امامت، فعالان قرآنی، فعالان فرهنگی و مداحان و دیگر شبکه‌های همراه این سازمان رویکرد جهاد تبیین خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار هیئت مذهبی ثبت شده در استان قزوین داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری هیئت‌های مذهبی را کانون جهاد تبیین می‌دانند معتقدیم با فعال شدن این شبکه رویکرد سازمان تبلیغات در حوزه جهاد تبیین محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام پورآرین بیان کرد: دو عرصه موضوعی ایمان و امیدآفرینی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار جدی مجموعه‌های وابسته به سازمان تبلیغات قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ذیل این دو موضوع، گفتمان سازی و کنش گری بر روی موضوعات حجاب و عفاف و فرزندآوری در دستور کار ما قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: بانوان محور عملیاتی گفتمانی جهاد تبیین هستند و تلاش کردیم تا با شناسایی علاقه مند به فعالیت در این عرصه کنشگرانی را برای این حوزه تربیت کنیم.

وی گفت: توجه و تمرکز دشمن بر روی موضوع زن به ما نشان داد که باید بر روی این قشر حساس از جامعه حساسیت بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پورآرین ادامه داد: برگزاری رویداد «دختران شهید سلیمانی» و رویداد «نوآوین» برای پسران نوجوان در دستور کار سازمان تبلیغات در قزوین قرار گرفته و اگر دستگاه‌های استان قزوین همراهی داشته باشند برنامه داریم بیش از یکهزار نوجوان پسر و دختر را در این دو رویداد مشارکت دهیم.

وی اظهار کرد: در بیش از ۵۰ محله یک اقدام جدی با محوریت امام محله برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: یکی دیگر از اقدامات محوری تبیین تلاش دشمن در موضوع کشف حجاب است و باید بتوانیم این توطئه دشمن را برای مردم تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع بی عفتی و کشف حجاب در دستور کار جدی دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: اگاه سازی و تبیین این توطئه دشمن و راه‌های مقابله با این موضوع در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام پورآرین در پایان یادآور شد: شناسایی مسئله محله، حل مسئله و در نهایت روایت حل مسئله سه مأموریتی است که به مجموعه کنشگران فعال در محله سپرده شده تا با محوریت امام محله و با دعوت از بزرگان محله انجام شود

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308825

مهمترین اخبار ایران و جهان: