نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:00

ادعای نتانیاهو: ۹۰ درصد مشکلات امنیتی ما از ایران است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تل آویو مخالف قاطع احیای توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است، در اظهاراتی فرافکنانه مدعی شد که ۹۰ درصد مشکلات امنیتی این رژیم از ایران ناشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ۹۰ درصد مشکلات امنیتی این رژیم از ایران ناشی می‌شود. وی همچنین در ادامه یاوه‌گوئی‌های خود علیه ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای گفت که هرگونه توافق آمریکا و ایران درباره این برنامه برای تل آویو الزام‌آور نخواهد بود.

«بنیامین نتانیاهو» که امروز سه شنبه در جلسه کمیته امنیتی و روابط خارجی کنست رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، افزود: بیش از ۹۰ درصد مشکلات امنیتی ما ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن است.

وی تصریح کرد: هیچ توافقی با ایران، تل آویو را به هیچ چیزی ملزم نخواهد کرد و ما تمام تلاشمان را برای دفاع از خود انجام خواهیم داد.

نتانیاهو همچنین گفت: مخالفت ما با بازگشت به توافق هسته‌ای اولیه که در سال ۲۰۱۵ امضا شد، کاملاً مشخص است و ما موضع خود را شفاف و علنی می کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما در حال تلاش برای گسترش دایره صلح هستیم و این یعنی که چالش‌های بزرگی در پیش داریم، اما فرصت‌ها را نیز در نظر می‌گیریم.

نتانیاهو درحالی از مشکلات امنیتی این رژیم و انداختن آن به گردن دیگران صحبت می‌کند که طرح جنجالی کابینه او موسوم به اصلاحات قضایی، سرزمین‌های اشغالی را به مدت چندین ماه درگیر بحران و اعتراضات خیابانی کرده است؛ تا جاییکه برخی مقامات و سیاستمداران ارشد این رژیم درباره احتمال جنگ داخلی و فروپاشی حکومت تل آویو هشدار داده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283169

مهمترین اخبار ایران و جهان: