نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 14:08

جشنواره بزرگداشت مفاخر معاصر آستارا برگزار می‌شود

آستارا- امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان لازم الاجراست، گفت: جشنواره بزرگداشت مفاخر معاصر به زودی در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آستارا اظهار کرد: مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی در شهرستان لازم الاجرا است و تا کنون نیز اقدام‌های فرهنگی خوبی در در راستای آن برگزار شده است.

امام جمعه آستارا با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگداشت مفاخر آستارا در دو بخش گفت: در بخش اول در صورت تأمین هزینه‌ها برای بزرگداشت مفاخرمان بخصوص مفاخری که هنوز بین ما هستند و برای خانواده مفاخر فقید مراسم یادبودی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به ماندگار کردن آثار این عزیزان است و کمترین کار این است که نام آنها را در جایی ثبت و ضبط کنیم البته یکی از راه‌های ماندگاری نام‌گذاری معابر، کوچه‌ها و میادین است که اگر کوچه و خیابان محل زندگی این عزیزان اسمی ندارد، به نام آنها نام‌گذاری شود و یا با توجه به اینکه معمولاً تغییر اسم کار سختی است و گاه بین مردم جا نمی‌افتد، در جای دیگری این امر صورت گیرد.

حجت الاسلام باقری به روند برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: در این راستا شناسایی مفاخر و بررسی صلاحیت‌ها در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، ادبی، هنری و علمی به صورت دقیق و کارشناسی نیازمند تقسیم کار و ایجاد کارگروه‌های تخصصی است و باید از هم اکنون به صورت تدریجی کار آغاز و اذهان درگیر شود که بتوانیم افرادی را شناسایی و به یک تعدادی برای گرامیداشتشان برسیم.

وی تصریح کرد: البته این امر به معنای آن نیست که افراد دیگر جزو مفاخر نیستند، چون افراد را بر اساس شاخص‌هایی خاص اولویت‌بندی می‌کنیم و در خصوص نام‌گذاری هم باید به اندازه کافی معابر داشته باشیم و از این رو ممکن است تنها برای پنج نفر در حال حاضر این امکان فراهم باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302125

مهمترین اخبار ایران و جهان: