نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 16:46

برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در مساجد خوزستان

اهواز- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: پیشنهاد شده دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی و آموزش‌های کاربردی را با ارائه مدرک معتبر از فنی و حرفه‌ای در مساجد استان برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم سمیری ظهر امروز پنجشنبه ضمن دیدار با «شهرام ملایی هزاروندی» مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان به فعالیت یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل قرآنی که در استان وجود دارد، این تعداد کانون بی شک ظرفیت عظیمی برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان تلقی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به شعار «نهضت بازگشت به مساجد» توسط دولت و تاکید مقام معظم رهبری بر راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد خبر داد: در این راستا بیش از ۲۸۰ پایگاه قرآنی در مساجد استان راه‌اندازی شده است.

وی، تربیت نیروی مؤمن در مساجد را وظیفه کانون‌های مساجد دانست و عنوان کرد: بهترین شیوه برای جذب، پویایی و شکوفایی استعدادها، این است که چیزی را در مسجد به کار ببریم که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دینی، نیاز جامعه امروز باشد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در مساجد از جمله این نیازها است.

حجت‌الاسلام سمیری تصریح کرد: در حال حاضر جای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مساجد بسیار احساس می‌شود و پیشنهاد شده با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای نیز دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی و آموزش‌های کاربردی را با ارائه مدرک معتبر از فنی و حرفه‌ای در مساجد برگزار کنیم تا در راستای اشتغالزایی گام برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302325

مهمترین اخبار ایران و جهان: