نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 08:24

ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه به تکمیل زنجیره های ارزش در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه در راستای ایجاد مشاغل خرد مرتبط با تکمیل زنجیره های ارزش در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در دیدار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، ضمن قدردانی از دیدگاه مثبت این نهاد حمایتی نسبت به استان‌های کم‌برخوردار، اظهار داشت:  امیدواریم مدد جویان استان ما از ظرفیت‌های کمیته امداد بیشتر بهره‌مند شود.

وی از اقدامات خوب کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زای مربوط به تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ به   بیش از سه هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال قدردانی کرد و گفت:  تسهیلاتی که در حوزه اشتغال پرداخت شد و بیش از هفت هزار و ۴۰۰ اشتغال ایجاد کرد، جای قدرانی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که منابع تسهیلاتی که به استان‌های کم‌ برخوردار تزریق می‌شود انحراف ندارد یا انحراف آن بسیار کم و قابل اغماض است، بیان کرد: لازم است ردیف اعتباری خاص و ویژه در خصوص مشاغل خرد که جنس آن از نوع زنجیره‌های ارزش در استان است مانند صنایع دستی، سنگ‌های تزینی و فرآوری محصولات مزیت‌دار(زرشک، زعفران و عناب) در نظر گرفته شود.

قناعت به تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) به کارفرمایان اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت این تسهیلات به کارفرمایان مشروط به بکارگیری مددجویان باشد.

وی یادآور شد: سال گذشته با فعال شدن نهضت احیای واحد های تولیدی، ۳۸۴ واحد راکد شناسایی و تا پایان سال توانستیم از این تعداد ۱۹۹ واحد را فعال کنیم که این اتفاق خوبی است. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است برای واحد های راکد اعتباری در نظر گرفته شود و دستور العملی به استان‌ها ارسال گردد تا تسهیلاتی که به این واحدها پرداخت می‌شود یک شرط آن بکارگیری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد.

قناعت با اشاره به تفاهم‌نامه واگذاری تراکتور به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با استفاده از تسهیلات بانکی، متذکر شد: برای جذب سهمیه استان خراسان جنوبی و تأمین سوخت این تراکتورها جلسه ای با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای جذب تمام سهمیه لحاظ شده برای استان برنامه ریزی شود. 

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303325

مهمترین اخبار ایران و جهان: