نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 16:53

الحاق پهپاد کرار مجهز به موشک هوا به هوای مجید به پدافند هوایی غرب کشور

آیین الحاق پهپاد کرار مجهز به موشک هوا به هوای مجید به پدافند هوایی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، آئین الحاق پهپاد کرار مجهز به موشک هوا به هوای مجید به پدافند هوایی غرب کشور با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، امیر علی اسدی فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور، امیر پروزیر مرادبکی فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امام جمعه و فرماندار کبودراهنگ و جمعی از فرماندهان و مسئولین نظامی، امنیتی و انتظامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم پهپاد کرار مجهز به موشک هوا به هوای مجید با برد پروازی ۶۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی ۵۰ هزارپا با اعلام رمز «یا فاطمه‌الزهرا(س)» توسط استاندار همدان برای مأموریت‌های رهگیری و انهدام پرنده‌های متخاصم و ضد موشک به منطقه‌ پدافندی غرب کشور الحاق شد.

استاندار همدان در این مراسم اظهار کرد: با پهپاد کرار هیچ نقطه از آسمان جمهوری‌ اسلامی ایران برای دشمنان امن نخواهد بود و هر پرنده‌ متخاصم و متجاوزی مورد هدف قرار خواهد گرفت.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: پهپاد کرار یکی از دستاوردهایی است فرزندان ایران اسلامی با دانش بومی به آن دست یافتند و دارای قدرت پروازی ۶۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی ۵۰ هزارپا است که باعث ایجاد قدرت بازدارندگی است.

وی تاکید‌ کرد: پدافند در گذشته زمین پایه بود و در هوا با پرنده‌های دارای سرنشین مأموریت انجام می‌شد اما پهپاد کرار بدون سرنشین قدرت مانور در همه‌ عرصه‌ها را داراست.

استاندار همدان گفت: این پهپاد در آزمایش و مانورهای انجام شده صد درصد موفق عمل کرده و قدرت بازدارندگی بالایی برای جمهوری‌ اسلامی ایران در مقابل دشمنان ایجاد کرده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602769

مهمترین اخبار ایران و جهان: