نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 11:15

دستیابی محققان اصفهانی به تولید نانو پودربره موم محلول در آب

محققان اصفهانی موفق به تولید نانو پودر بره موم محلول در آب شدند که در صنایع داروسازی کاربرد دارد.

شهرام دادگستر، عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و مسؤول پژوهشکده خوانسار در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: یکی از فرآورده‌های زنبور عسل به نام بره موم است که برای اولین بار در ایران به صورت پودر محلول در آب تولید شده است. این محصول به صورت یک ماده صمغی و نامحلول در آب هست که ما توانستیم آن را برای اولین بار به صورت نانو پودر محلول در آب تولید کنیم. 

وی تصریح کرد: این محصول در صنایع داروسازی کاربرد دارد و با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی که دارد از آن می‌توان در داروهای طبیعی استفاده کرد. 

دادگستر به ویژگی نوآورانه این محصول اشاره کرد و گفت: نانو پودر بودن و محلول در آب بودن، از ویژگی‌های نوآورانه این محصول به شمار می‌رود که قرار است در فاز بعدی در قرصها و مکمل‌ها از آن استفاده شود.

مسؤول پژوهشکده خوانسار همچنین از راه اندازی مرکز تشخیص آفات و بیماری زنبور عسل خبر داد و گفت:  برای اولین بار در کشور، مرکز تشخیص آفات و بیماری زنبور عسل به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی و مشاوره‌ای در استان اصفهان راه اندازی شد در این مرکز تعامل و ارتباط دانشگاه با جامعه میسر شده است.  

وی اضافه کرد: زنبوردار، نمونه را به این مرکز ارائه می‌دهد و پس از بررسی‌های لازم که توسط کارشناسان انجام می‌شود، نوع آفت تشخیص و اقدامات مشاوره‌ای به زنبوردار اعلام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602169

مهمترین اخبار ایران و جهان: