نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 14:03

شهردار شهرکرد: «بازنگری طرح جامع» فرصتی طلایی برای توسعه شهر است

شهردار شهرکرد گفت: بازنگری طرح جامع فرصتی طلایی برای توسعه شهر است که می‌توان عرصه‌هایی را برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در آن پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدحسین واحدیان صبح امروز در جلسه با سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در راستای توسعه شهر نیاز اساسی به تعامل بین ۲ دستگاه است، گفت: بازنگری طرح جامع یکی از حوزه‌هایی است که با تعامل می‌توان خروجی خوبی داشته باشد و نتیجه آن منجر به کاهش دغدغه‌های مردم و معضلات شهری شود.

شهردار شهرکرد افزود: برخی مواقع از فرصت‌های طلایی غافل می‌شویم که عواقب آن برای آیند‌گان جبران ناپذیر است در صورتی که اگر امروز از فرصت پیش آمده برای بازنگری طرح جامع استفاده کنیم می‌توانیم اتفاقات خوبی را برای توسعه شهر رقم بزنیم.

 وی ادامه داد: اگر امروز ضوابط را در طرح بازنگری در نظر بگیریم می‌توان از بسیاری تخلفات در حوزه ماده ۱۰۰ و ناایمن بودن ساختمان‌ها جلوگیری و پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

واحدیان با بیان اینکه برای توسعه شهر برخی مواقع باید حواشی را به جان بخریم، خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی صنایع و مشاغل باید پهنه‌های مشخصی را در طرح مشخص کنیم و این نیاز شهر است که شاید در چند سال آینده نتیجه دهد اما باید امروز پیش‌بینی شود.

 

وی یکی از نیازهای اساسی شهر را مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی عنوان کرد و گفت: در راستای ایجاد پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی، ایجاد سوله‌های چندمنظوره ورزشی که در زمان بحران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند ضروری است که باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: همچنین برای عرضه مستقیم میوه و کالا نیاز به بازار روزهای بیشتری نیاز داریم که می‌تواند بخشی از دغدغه‌های مردم را کاهش دهد و باید در طرح جامع عرصه برای آن‌ها مشخص شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بازآفرینی، بیان کرد: ۸۶ هکتار بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر و ۴۳۰ هکتار در حاشیه شهر به عنوان سکونت‌گاه غیررسمی وجود دارد که هنوز در این محلات اقدامی شایسته صورت نگرفته است.

واحدیان گفت: در همین راستا امروز نزدیک به ۳۲ طرح پیش‌بینی و مصوب شده که در صورت تخصیص بودجه می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز و کاهش درآمدهای شهرداری، تصریح کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که هیچ منبع درآمد دولتی ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی خاص امروز مراجعه شهروندان نیز برای ساخت و ساز و صدور پروانه کاهش سافته است بنابراین می‌طلبد در راستای پرداخت مطالبات و سهم ۱۰ درصد اقدامات لازم انجام شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602525

مهمترین اخبار ایران و جهان: