نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 14:49

آمریکا صحنه برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از فلسطین می‌شود

پیش‌بینی‌ها بر این است که صدها هزار نفر در سرتاسر آمریکا این هفته در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کنند و خواستار برقراری آتش بس در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیش‌بینی‌ها بر این است که روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین  و محکومیت اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه برگزار شود. گفته شده انتظار می رود که تظاهرات پیش رو، یکی از بزرگترین تظاهرات ضد‌جنگ در تاریخ سال‌های اخیر ایالات متحده و بزرگترین اقدام در راستای طرفداری از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش «اکسیوس» قرار است روز شنبه تظاهراتی با نام «راهپیمایی ملی در واشنگتن: فلسطین را آزاد کنید»  در واشنگتن دی‌سی برگزار شود که سازمان‌دهندگان آن در جریان این راهپیمایی خواستار پایان دادن به کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس خواهند شد.  

این راهپیمایی تاکنون توسط بیش از ۳۰۰ گروه در آمریکا حمایت شده است و سازمان‌دهندگان آن می‌گویند که انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کنند.

علاوه بر این قرار است، راهپیمایی‌های دیگری تحت عنوان اعلام همبستگی با مردم فلسطین از سانفرانسیسکو تا نیویورک برگزار شود.

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در ماه گذشته، تظاهرات حامی مردم فلسطین در شهرهای بزرگ سراسر ایالات متحده آمریکا در حال برگزاری است.

پیشتر در لس‌آنجلس نیز، هزاران نفر در مرکز شهر تظاهرات کردند و خواستار توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شدند.علاوه بر این تاکنون دانشجویان بسیاری ‌در محوطه دانشگاه‌های مختلف آمریکا علیه رژیم صهیونیستی شعار داده‌اند و اعتراض‌های حامیان فلسطین، مشارکت گسترده‌ای را در ایالت‌های سراسر این کشور به همراه داشته است.

جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس جنجال‌هایی را در دانشگاه های ایالات مختلف آمریکا برانگیخته است و در برخی از موارد منجر به لغو پیشنهادهای شغلی برای دانشجویان حامی بیانیه ها و اقدامات طرفدار فلسطین یا ضد اسرائیل شده است.

حتی در برخی تجمعات بین حامیان فلسطینی و حامیان اسرائیل درگیری‌های شدیدی رخ داده است. در دو دانشگاه یو‌اس‌ال‌ای و پنسیوانیا شعارهایی با مضمون "اسرائیل، ما شما را به نسل‌‌کشی متهم می‌کنیم" عنوان شده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین بیش از ۹ هزار فلسطینی در عملیات هوایی و زمینی متعاقب آن به شهادت رسیده‌اند و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی یک بحران انسانی بزرگ را در غزه موجب شده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560869

مهمترین اخبار ایران و جهان: