نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 10:19

از تکذیب خبر تخریب سد زوات عباس‌آباد تا رفع شرایط اضطراری در مناطق سیل‌زده

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره اینکه در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر تخریب سد زوات مطرح شده است، گفت: سد تخریب نشده و همچنین اینکه سد مخزنی نبود بلکه انحرافی است که به واسطه حجم بارش سنگین از جنگل درختان شکسته و دهانه پل را مسدود کردند که منجر به تغییر مسیر سیلاب شده که موجب تخریب ابنیه و منزل شده است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره برآورد اولیه میزان خسارات وارده ناشی از سیل در غرب مازندران، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار صدور نارنجی و تقویت جریانات شمالی شاهد بارش‌های رگباری در سطح استان بودیم که در بخش‌هایی از استان به‌واسطه بارش‌هایی سنگینی داشتیم که منجر به آب‌گرفتگی و وقوع سیل شده است.

وی با بیان اینکه سیل به بخشی از تاسیسات و ابنیه فنی عباس‌آباد، چالوس، نوشهر، نور، آمل و سوادکوه و سوادکوه‌شمالی شد، گفت: اقدامات اولیه برای عملیات پاسخ به بحران انجام شد و در حال حاضر هم جلسه ستاد مدیریت بحران را با ریاست استاندار مازندران در عباس‌آباد برگزار کردیم و تمهیدات و اقدامات لازم را اتخاذ کردیم تا بتوانیم رفع شرایط اضطراری کنیم‌.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه تمرکزمان بر بحث ارزیابی خسارت و عملیات پاسخ به بحران است، تصریح کرد: در شهرستان عباس‌آباد در حوزه راه دو پل  تخریب شد و همچنین راه ورودی و راه دسترسی به دو شهرک مسدود شده بود که با تلاش انجام شده وارد این شهرستان شدیم.

محمدی ادامه داد: در شهرستان چالوس هم تغییر مسیر سیلاب از سد انحرافی سرداب‌رود باعث تخریب بخشی از ابنیه فنی و منازل مسکونی روستاهای زوات و علی‌آباد شده است.

وی درباره اینکه در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر تخریب سد زوات مطرح شده است، خاطرنشان کرد: سد تخریب نشده و همچنین اینکه سد مخزنی نبود بلکه انحرافی است که به واسطه حجم بارش سنگین از جنگل درختان شکسته و دهانه پل را مسدود کردند که منجر به تغییر مسیر سیلاب شده که موجب تخریب ابنیه و منزل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به قطعی برق، گفت: همکاران ما در اولین فرصت نسبت به رفع مشکل قطعی و پایدارسازی شبکه برق اقدام کردند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561569

مهمترین اخبار ایران و جهان: