نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 11:17

بکارگیری 710 نفر از جویندگان کار توسط کاریابی های غیر دولتی استان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، تعداد 710 نفر از متقاضیان شغل توسط کاریابی‌های غیردولتی استان به کارگماری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه مظفری در جلسه هیات اسـتانی کاریابی‌های غیر دولتی در محل سالن جلسات اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون یک هزار و ۶۱۷ فرصت شغلی توسط کاریابی های غیردولتی استان کسب شده که این مهم از طریق مراجعه کارفرمایان به سامانه جستجوی شغل و یا مراکز کاریابی انجام شده است.

وی افزود: کارفرمایان جهت تامین نیروی کار مورد نیاز خود و افراد جویای کار می‌توانند علاوه بر مراجعه به کاریابی‌های غیردولتی، از طریق ورود به سامانه جستجوی شغل به آدرس shoghl.mcls.gov.ir اقدام نمایند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به خدمات سامانه جستجوی شغل، تصریح کرد: این سامانه باهدف خدمات رسانی به متقاضیان شغل و کارفرمایان طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته و مدیران کاریابی‌ها ملزم به ثبت و ورود اطلاعات بروز در سامانه هستند.

خواجه مظفری  خاطر نشان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار ، تعداد ۳۲ کاریابی غیر دولتی داخلی و دو کاریابی غیردولتی خارجی (جهت کسب فرصت‌های شغلی خارج از کشور و اعزام نیروی کار) در استان درحال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه تمامی شهرستان‌های استان دارای کاریابی هستند، این اداره کل در نظر دارد با ایجاد تعداد ۵۹ شرکت تعاونی در سطح استان، ارائه خدمات اشتغال به شهروندان گلستانی را تسهیل کند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: به غیر از کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی، تعداد ۱۴ مرکز مشاوره کارآفرینی در کل استان در راستای ارائه مشاوره شغلی در خصوص کسب و کارهای موفق و آموزش مهارت‌های نرم در مورد کارآفرینی مانند مهارت تصمیم گیری و ...  فعالیت می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت مراجعه متقاضیان فاقد مهارت، کاریابی‌ها موظف هستند کارجویان را جهت کسب مهارت‌های لازم  و دریافت آموزش‌های تخصصی هدفمند، به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی کنند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533569

مهمترین اخبار ایران و جهان: