نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 04:40

پیش‌بینی بارش باران و برف در لرستان

کارشناس هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به آسمان استان از روز دوشنبه خبر داد و گفت: در ارتفاعات و گردنه‌ها شاهد بارش برف خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کبری غفوری نژاد شامگاه شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: روز آرامی را پشت سر گذاشتیم و دماهای کمینه در همه نقاط استان به طور متوسط ۵ درجه سانتی گراد کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: دماهای کمینه نورآباد به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید و سردترین نقطه استان گزارش شد.

کارشناس هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به آسمان استان از روز دوشنبه خبر داد و گفت: از عصر یکشنبه بتدریج شاهد افزایش پوشش ابر منطقه افزایش پیدا می‌کند و از روز دوشنبه سامانه بارشی به استان ورود کرده و تا سه شنبه فعال خواهد بود.

غفوری نژاد بیان داشت: طی این بازه زمانی برای همه نقاط استان با شدت و ضعف بارش باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت همچنین سرعت وزش باد به بازه قابل ملاحظه می‌رسد، افزود: دماهای روزانه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

کارشناس هواشناسی لرستان ادامه داد: انتظار می‌رود بارش‌ها در روز دوشنبه شدت بیشتری داشته باشند، ضمن اینکه در ارتفاعات و گردنه‌ها شاهد بارش برف خواهیم شد.

غفوری نژاد، اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها را از جمله مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577069

مهمترین اخبار ایران و جهان: