نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 16:42

اجرای طرح شباب در همدان با رویکرد افزایش آگاهی نوجوانان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از اجرای طرح شباب به منظور ارتقای سطح آگاهی و شناخت نوجوانان در مدارس همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فاطمه ستاری‌نوید ظهر امروز در نخستین جلسه اندیشه‌ورزی بانوان رسانه استان همدان با موضوع ازدواج، جمعیت و خانواده اظهار کرد: دغدغه‌مندی بانوان بسیج رسانه استان همدان نسبت به موضوع جمعیت و خانواده ستودنی است و در این زمینه به شدت نیاز به ورود رسانه‌ها و ایجاد فضای رسانه‌‌ای داریم.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در حوزه‌های جمعیتی گفت: اهالی رسانه به ویژه بانوان این حوزه می‌توانند با آگاه‌سازی مردم و ایجاد دغدغه به نحو مناسب وارد کار شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از ایده خوانش قانون جوانی جمعیت و خانواده استقبال کرد و افزود: در این زمینه آماده همکاری برای حضور اساتید مربوطه هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در جنگ جمعیتی هستیم و نیاز است جبهه‌سازی صورت گیرد و بدین ترتیب از اینکه جمع حاضر به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

ستاری‌نوید با اشاره به اینکه در زمینه ازدواج و فرزندآوری و بررسی موانع آنها در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت استانداری همدان اقداماتی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: طبق زیست بوم همدان مشکلات احصا شده‌اند و رسانه‌ها می‌توانند در حل آنها و مطالبه‌گری از مسئولان ورود کنند.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان همدان گفت: رسانه‌ها می‌توانند به عنوان بازوی اصلی در این زمینه وارد کار شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از تصویب طرح شباب به منظور ارتقای سطح آگاهی و شناخت نوجوانان در مدارس خبر داد و افزود: طرح مشاوره پیش از ازدواج به منظور کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده نیز به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در برابر اجرای ماده قانونی‌های مربوطه در جوانی جمعیت و تحکیم خانواده پاسخگوی رسانه‌ها باشند و بر اجرای ماده قانون اهتمام ورزند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593769

مهمترین اخبار ایران و جهان: