نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 14:17

کنایه طرفداران «تنها در خانه»به تورم ۲٥۰ درصدی قیمت خواربار در آمریکا

طرفداران فیلم «تنها در خانه» با مقایسه اقلام خوراکی‌ای که کوین مک‌کالیستر هشت ساله در سال ١٩٩۰ در این فیلم کلاسیک خریداری می‌کند با قیمت همان اجناس در سال ۲۰۲۳، شگفت‌زده شدند؛ رشد ۲٥۰ درصدی پس از سه دهه.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس،در فیلم «تنها در خانه» به کارگردانی کریس کلمبوس در سال ١٩٩۰، کوین (با بازی مک‌کالی کالین) که در تعطیلات کریسمس در خانه تنها مانده به فروشگاه نزدیک خانه‌اش می‌رود و با پرداخت کمتر از ۲۰ دلار مقدار زیادی غذا و اقلام خوراکی تهیه می‌کند.

اقلامی خریداری‌شده شامل نیم گالن شیر، نیم گالن آب پرتقال، غذای آماده، نان، چیپس و پنیر، پودر لباسشویی، نرم‌کننده، سلفون، دستمال کاغذی و اسباب‌بازی است و کوین در نهایت ١٩.٨۳ دلار پرداخت می‌کند.

براساس گزارش فاکس نیوز، کلیه این اقلام برای مصرف‌کننده در سال ۲۰۲۲، حدودا ٤٤ دلار تمام می‌شد ولی امسال همان اقلام باید به قیمت بیش از ٧۲ دلار خریداری شود.

در حالیکه قیمت‌ها از زمان اوج تورم تاحدی کاهش پیدا کرده اما کماکان این موضوع کیف پول آمریکایی‌ها را خالی می‌کند و برای مشاغل کوچک مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

علیرغم آنکه داده‌های اطلاعاتی نشان از ثبات قیمتها دارند، اما اکثر آمریکایی‌ها نگران تورم بیشتر و قیمتهای بالاتر هستند. بر اساس نظرسنجی اخیر فاکس‌نیوز، تنها ۲٩ درصد رای‌دهندگان باور دارند که «بدترین وضعیت اقتصادی» به پایان رسیده است.

اما بیش از دو برابر این تعداد، ۶٧ درصد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر بهود وضعیت اقتصادی نمی‌بینند.

دیگر نظرسنجی‌های اخیر در بحبوحه کمک‌های هنگفت دولت آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه و کمک به رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه، مردم این کشور رئیس‌جمهور جو بایدن را مقصر بحران اقتصادی می‌دانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600069

مهمترین اخبار ایران و جهان: