نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 18:11

افراد خلاق و صاحبان ایده شناسایی می‌شوند

معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری استان همدان گفت: با برگزاری رویداد ایده پارک، ایده‌پردازان و افراد خلاق شناسایی و در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک علم و فناوری پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان بهزاد خزاییان عصر امروز در سی و هشتمین رویداد ایده پارک در فرمانداری شهرستان بهار اظهار کرد: امروزه اقتصاد کشور از فروش نفت و گاز به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در حال حرکت است و سرمایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان نیز صاحبان ایده و افراد خلاق هستند.

وی افزود: اقتصاد دانش‌بنیان با کاهش هزینه‌های تولیدی و افزایش بهره وری امکان رقابت برای محصولات و صادرات را فراهم می کند و ضمن تولید ثروت موجب اشتغال پایدار به ویژه برای افراد تحصیلکرده نیز می‌شود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری استان همدان تصریح کرد: در رویدادهای ایده پارک ضمن ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری، شناسایی و جذب ایده با قابلیت تجاری‌سازی در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک نیز پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای فناور پذیرش شده در پارک علم ‌و فناوری می‌توانند از خدمات و امتیازاتی چون فضای استقرار اداری  و کارگاهی و دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان بهار نیز با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با خلاقیت و نوآوری موجب آشتی بین دانش، صنعت و فناوری است افزود: برای بهره‌برداری بهتر از این ایده‌ها باید با حمایت و عملیاتی‌سازی ایده‌ها را در دستور کار قرار دارد. 

مجتبی فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: کمک به انتقال فناوری و تکنولوژی از بخش تحقیقات به بخش صنعت و  توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از نتایج چنین رویدادهایی است. 

در پایان پس از داوری‌های انجام شده از پنج نفر به عنوان صاحب ایده برتر با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599225