نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 16:30

ادامه ناپایداری‌های جوی در استان زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از فردا پوشش ابر به صورت موقت افزایش پیدا می‌کند، گفت: از روز جمعه مجددا آسمان صاف خواهد بود و از بعدازظهر شنبه مجددا شاهد افزایش ناپایداری، افزایش پوشش ابر و افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان استان غالباً صاف خواهد بود، اظهار کرد: این وضعیت جوی گاهی با وزش باد ملایم همراه می‌شود. 
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از فردا پوشش ابر به‌صورت موقت افزایش پیدا می‌کند، افزود: از روز جمعه مجدداً آسمان صاف خواهد بود و از بعدازظهر شنبه مجددا شاهد افزایش ناپایداری، افزایش پوشش ابر و افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: دمای هوا از فردا به شکل نسبی افزایش پیدا خواهد کرد، ولی همچنان هوای سردی به‌ویژه پیش از طلوع آفتاب در اغلب مناطق استقرار خواهد داشت.
رحمن‌نیا با بیان اینکه داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که زنجان با منفی 5.2 درجه سلسیوس سردترین و چورزق با 23 درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند، ادامه داد: زنجان سردترین مرکز استان بوده است.  
مدیرکل هواشناسی استان زنجان به بارندگی‌های دو روز گذشته در سطح استان اشاره و تصریح کرد: بیشترین بارندگی‌ها در این بازه زمانی در خرمدره و قیدار با 15 میلی‌متر ثبت شده، ضمن اینکه ابهر، گرماب و سلطانیه هم به ترتیب بارش‌هایی به میزان 12.4، 9.2 و 9.1 میلی‌متر را داشته‌اند.
میزان بارش ثبت شده در ایستگاه هواشناسی شهر زنجان را4.3 میلی‌متر اعلام کرد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581325

مهمترین اخبار ایران و جهان: