نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 13:13

وعده استاندار گیلان به پرستاران درخصوص اِعمال فو‎ق‌العاده

استاندار گیلان با تأکید بر حمایت مادی در کنار حمایت معنوی گفت: با جدیت در شورای اداری کشور از اِعمال فوق العاده خاص پرستاران دفاع خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان پیشازظهر امروز در آیین تجلیل از پرستاران استان در سالن همایش‌های فراجا رشت با تقدیر از تلاش‌های این قشر اظهار کرد: تلاش‌های کادر پرستاری در تمامی دوران‌ها از جمله دوران دفاع مقدس و کرونا بر همگان آشکار است و در تمامی این ایام، ایثار و گذشت را از این قشر زحمتکش و دلسوز مشاهده کردیم.

وی با اذعان به اینکه پرستاران اضطراب و استرس را تبدیل به آرامش می‌کنند، افزود: بسیاری از بیماران وقتی پرستاری را بر بالین خود می‌بینند آرامش می‌گیرند. 

عضو شورای عالی اداری کشور با تأکید بر اینکه باید در کنار جنبه معنوی حمایت از پرستاران به جایگاه مادی و معیشتی پرستاران نیز اهمیت قابل بود، گفت: با جدیت در شورای اداری کشور از اعمال فوق العاده خاص پرستاران دفاع خواهم کرد. 

استاندار گیلان به اهمیت اعتماد بیمار به پرستار اشاره کرد و افزود: برخی بیماران گاها به نزدیکترین افراد خانواده خود اعتماد ندارند اما به پرستاران بسیار زود و به نیکی اعتماد می‌کنند و این یک سرمایه بسیار ارزشمند است. 

«پرستاران» اهالی عاطفه و تلاش

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز پرستاران را اهالی عاطفه و تلاش دانست و اظهار کرد: تلاش مجاهدانه پرستاران را درک و ستایش می‌کنم. 

وی با بیان اینکه توجه به جامعه پرستاری در نظام اسلامی یک راهبرد است، افزود: در روایات دینی اگر کسی یک شب بر بالین بیماری بایستید در قیامت با حضرت ابراهیم علیه السلام محشور می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، اولین شخیصه پرستار را عشق خدمت به مردم برشمرد و گفت: ماندن در کنار پرستار از نخستین شخیصه‌های پرستار است که برای آن ثواب بسیاری است. 

فلاحتی، داشتن عاطفه را دومین ویژگی پرستار برشمرد و افزود: بیمار وقتی عارضه‌ای برایش حادث می‌شود اول پرستار را بر بالین خود می‌خواهد و این حاوی پیام است. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، مانایی کار پرستاری را دیگر شخیصه پرستاران برشمرد و گفت: کسی که مدتی را در بستر بیماری خدمات درمانی دریافت می‌کند تا زمانی که بهبود پیدا می‌کند از پرستاران به عنوان فرشتگان نجات یاد می‌کنند. 

فلاحتی همچنین بر پرهیز از زودرنجی، ابراز دینداری در محیط کار و همچنین حفظ آرامش مردم در حین مواجه با پرستاران تاکید کرد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581069

مهمترین اخبار ایران و جهان: