نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 06:01

بمب افکن‌های روسیه مواضع اوکراین را منهدم کردند

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد هواپیمای بمب‌افکن فرا صوت «سوخو-34» این کشور یگان‌های مستحکم اوکراین را در جنوب «دونتسک» منهدم کردند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌‌های «سوخو-۳۴» روسیه  روز سه شنبه در یک ماموریت موفق مواضع مستحکم ارتش اوکراین در جنوب «دونتسک» را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش هفته نامه «نیوزویک» وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد، بمب‌های پرتاب شده از هواپیمای شکاری و بمب‌افکن فرا صوت سوخو-۳۴ یگان‌های اوکراین را در جنوب دونتسک منهدم کرد.

ارتش اوکراین نیز روز سه شنبه حملات هوایی روسیه به جنوب دونتسک  را تایید کرد. جنوب دونتسکدر ماه‌های اخیر به عنوان نقطه داغ نبردهای روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که جت‌های سوخو-۳۴ این کشور می‌توانند در هر زمان از روز و تحت هر شرایط آب‌وهوایی با استفاده از انواع سلاح‌ها پرواز کنند.

برخی محافل نظامی روسیه ادعا کردند که ارتش این کشور از یک بمب جدید در اطراف «استارومایورسک» استفاده کرده است. وزارت دفاع روسیه در این زمینه هیچگونه اظهار نظری نکرده است.

 براساس این گزارش،  ارتش روسیه با کمک نیروی هوایی حملات خود را به اوکراین افزایش داده است. 

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت: «نیروهای روسیه تلاش‌ها را برای بازپس‌گیری قلمروی نزدیک "باخموت"، آغاز کرده‌اند. روس‌ها نسبت به باخموت فعال‌تر شده‌اند و در تلاش هستند تا مواضع از دست رفته قبلی را پس بگیرند.»

«ولادیمیر فیتیو» سخنگوی نیروی زمینی اوکراین نیز اظهار داشت که نیروهای روس از دفاع به دفاع فعال در نزدیک باخموت تبدیل شده اند و به نیروهای اوکراینی در جنوب شهر فشار وارد می‌کنند. به گفته وی، نیروهای روس در جستجوی نقاط ضعف دفاع اوکراین و تشدید حملات توپخانه‌ای به مواضع این کشور هستند.

ژنرال «آلکساندر تارناوسکی» از مقام‌های ارشد اوکراین  گفت که نیروی هوایی روسیه از بمب‌های هدایت شونده استفاده می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580569

مهمترین اخبار ایران و جهان: