نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 12:05

ثبت‌نام قطعی ۳۶۰ نفر در گیلان برای تکیه زدن بر صندلی سبز مجلس

دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ثبت‌نام قطعی ۳۶۰ نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان، گفت: از تعداد ۳۶۰ نفر ۳۱ نفر از بانوان و ۳۲۹ نفر از آقایان برای ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  دبیر ستاد انتخابات گیلاندبیر ستاد انتخابات گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گوی خبری سیمای مرکز باران، با اشاره به ثبت‌نام قطعی ۳۶۰ نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان، اظهار کرد: از تعداد ۳۶۰ نفر ۳۱ نفر از بانوان و ۳۲۹ نفر از آقایان برای ۱۱حوزه انتخابیه گیلان ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به میانگین سنی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اسا آمار ۱۹درصد داوطلبین ۵۰ تا ۵۵سال، ۱۷درصد ۴۰ تا ۴۵سال، ۱۶درصد ۴۵ تا ۵۰سال، ۱۵درصد ۵۵ تا ۶۰ سال، ۱۵درصد ۳۵ تا ۴۰سال و ۶ درصد هم ۳۰ تا۳۵ سال سن دارند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات گیلان ۷۸درصد داوطلبین تا پایان روز پنجم، کارشناسی ارشد، ۱۴درصد دکترا و ۲درصد حوزوی و هفت درصد مدرک تحصیلی کارشناسی دارند و ۲۸ درصد نیز سوابق ایثارگری و چهار درصد مشمول ماده۳۳قانون انتخابات (نیازبه استعفا) هستند.

شفیعی‌ثابت، حوزه انتخابیه رشت و خمام را دارای شهرستان‌هایی با بیشترین میزان ثبت‌نام معرفی کرد و افزود: رشت وخمام ۹۲ نفر، رودسر و املش ۳۹ نفر، لاهیجان و سیاهکل ۴۳ نفر، تالش، ماسال و رضوانشهر ۳۱ نفر، فومن وشفت ۲۹ نفر، بندرانزلی ۲۴ نفر، آستارا ۲۰ نفر، لنگرود ۲۲ نفر، رودبار ۲۶نفر، صومعه‌سرا ۱۴ نفر و حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه تا پایان روز پنجم ۲۰ نفر ثبت نام کردند.

وی با ابراز امیدواری از افزایش ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در دوره نهم مجلس ۲۰۲نفر در دوره دهم ۳۶۷ و در دوره یازدهم ۴۶۷ ثبت کرده بودند و با روندی که در دوره دوازدهم وجود دارد امیدوارم شاهد افزایش نسبت به همه ادوار انتخابات باشیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548525

مهمترین اخبار ایران و جهان: