نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 11:30

تامین قطعی زمین برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از تامین قطعی زمین برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهر های جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان کرمان، پیمان توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اقدامات انجام شده اداره کل راه و شهرسازی جنوب اظهار کرد: در ادامه سیاست‌گذاری‌های اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حوزه مسکن برای ۱۶ هزار واحد مسکونی تامین زمین آن قطعی شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ابتدا باید در زمینه تامین زمین چاره‌ای اندیشیده می‌شد و این مهم در جنوب کرمان از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود ۹۳۵.۵ هکتار زمین در کل منطقه شناسایی شد که ۴۳۰ هکتار از آن احصاء و به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

توکلی ادامه داد: بعد از طی فرآیند قانونی میزان ۲۶.۶ هکتار از اراضی دولتی جهت تغییرکاربری به شورای عالی معماری و شهرسازی معرفی و موافقت آن از سوی شورا اخذ شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت قانون جهش تولید مسکن، این اداره کل ۲۳ هکتار زمین از اراضی مازاد دولتی تفکیک و به بعد از تغییر کاربری و احصاء به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است

توکلی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن درجنوب کرمان تاکنون بیش از ۳۸ هزار نفر متقاضی در سامانه tem  ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد : ۹۹ درصد متقاضیان، پالایش و تعیین تکلیف شده‌اند، همچنین تعداد ۳۱۱۵ متقاضی تاکنون واریز وجه داشته‌اند و در ادامه کار به آنها تخصیص پروژه شده است که پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۳۰  درصد است.

وی در پایان با ابراز امیدواری از روند رو به رشد طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعدادی از واحدهای مسکونی آماده و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556269

مهمترین اخبار ایران و جهان: