نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 13:50

خواهر شهید فهمیده: دانش‌آموزان با سواد رسانه‌ای ابزار رسانه‌ای را نابود کنند

خواهر شهید فهمیده با تاکید بر اینکه ۳۶ هزار شهید دانش آموز الگو هستند، گفت: دختران امروز حجاب و عفاف شما نماینده دختران اسلامی است و امروز باید شما فرزند ایثار و مقاومت بودن را در جامعه ترویج کرده و با سواد رسانه‌ای ابزار رسانه‌ای دشمن را نابود کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرشته فهمیده، خواهر شهید محمدحسین فهمیده امروز در مراسم اجتماع بزرگ نسل طوفان که با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر در سالن ورزشی شهید پورشریفی برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز نوجوان و روز بسیج  دانش‌آموزی و سالروز شهادت نوجوان سیزده ساله است. 

وی با بیان اینکه دانش آموزان در دفاع مقدس در کنار پدران و برادران به سمت دفاع مقدس رفتند تا از میهن و خاک خودشان در برابر ظالم دفاع کنند، گفت: من امروز خشنودم که در این جمعی هستم که برای نوجوانان این نسل است. 

خواهر شهید فهمیده ابراز کرد: امروز از خداوند می‌خواهم تا همه کسانی که مسوول تربیت نسل امروز هستند یاری کند تا بتوان نسل خوبی تربیت کنند.

وی به بیانات رهبر کبیر انقلاب در رابطه با شهید فهمیده اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده‌اند رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.» مقام معظم رهبری می فرماید: او سیزده ساله بود؛ امّا با رشد، با شعور، با اراده و مصمّم، که کشور خود را می شناخت، امام خود را می شناخت، دشمن خود را می شناخت، اهمّیّت وجود و فعّالیّت خود را هم می‌شناخت و رفت این سرمایه را تقدیم عزّت کشور و آینده ی انقلاب و منافع و مصالح مردم کرد. جسم او رفت؛ امّا روحش زنده ماند، یادش ابدی شد و خاطره اش به صورت اسطوره درآمد. این الگوست.

خواهر شهید سیزده ساله دفاع مقدس به فرمایش رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که شهید فهمیده در زمان خودش با سن کم خود بصیرت و آگاهی داشته و اقدام به موقع ایشان افتخار بزرگی است.  چنین شهدایی باید الگوی جوانان امروز باشند تا در سایه ولایت از موانع و مشکلات امروزی عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ۳۶ هزار شهید دانش آموز الگو هستند، گفت: دختران امروز حجاب و عفاف شما نماینده دختران اسلامی است و امروز باید شما فرزند ایثار و مقاومت بودن را در جامعه ترویج کنید و با سواد رسانه‌ای ابزار رسانه‌ای دشمن را نابود کنید. 

خواهر شهید فهمیده متذکر شد: امروز ما اجازه نمی‌دهیم ظالمی پایش را در کشور ما بگذارد و یاد شهدا را همیشه در زندگی‌مان جاری خواهیم کرد. 

وی بیان داشت: امروز این نسل طوفان آمده‌اند تا در کنار کودکان و نوجوانان غزه باشند و بگویند که ما در هر شرایطی با شما هستیم و قطعا پیروزی از آن شما است. 

برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555325

مهمترین اخبار ایران و جهان: