نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 11:23

استاندار کردستان: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن ملی فرصت‌سوزی نکنند

استاندار کردستان گفت: بانک‌ها در افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات مسکن ملی در کردستان فرصت‌سوزی نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: تا قبل از این جلسه، رویکرد ما زمین‌محور بود از این به بعد تسهیلات‌محور خواهد بود چرا که معتقدیم اگر به موازات هم کارها پیش نرود با مشکل مواجه خواهیم شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: برای تامین زمین فرصت و زمان زیادی از دست دادیم لذا انتظار داریم بانک‌ها برای جبران این فرصت‌سوزی در افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات زودتر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: فرمانداران نظارت جدی بر پایش بانک‌ها داشته باشند و این موضوع که جز اولویت‌های ما در حوزه پرداخت تسهیلات است با نظارت و بدون مشکل و به صورت سهل و روان انجام شود.

وی عنوان کرد: اکنون که بعد از یک سال زمین مسکن ملی در استان تامین شده است، بانک‌ها نباید در پرداخت تسهیلات تعلل و فرصت‌سوزی کنند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: کارهای اداری و بانکی پرداخت تسهیلات مسکن ملی در کردستان باید تا قبل از شروع فصل عمرانی جدید انجام شود.

وی در ادامه گفت: بخشی از زمان و توان شورای مسکن استان را روی حوزه بافت فرسوده متمرکز خواهیم کرد چرا که این موضوع یک ضرورت در استان است.

به گفته استاندار کردستان، بیش از نیمی از جمعیت استان در بافت ناکارآمد سکونت دارند لذا باید مشکلات این حوزه به ویژه در حوزه میراث فرهنگی رفع شود و به صورت جدی به نوسازی بافت فرسوده ورود کنیم چرا که با وقوع یک بحران مشکلات زیادی پیش می‌آید.

وی با اعلام اینکه مجوز دانشگاه داروسازی در کردستان اخذ شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی در مورد اراضی مازاد خود باید طرح جامعی که مورد قبول و قابلیت اجرا و دارای زمان‌بندی باشد ارائه کند.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: از محل مولدسازی باید به فکر این باشیم که برنامه‌های مصوب را اجرایی کنیم.

وی گفت: اراضی باغ ژاله نیاز حوزه ورزش است که باید زودتر تعیین تکلیف شود و این ظرفیت در اختیار قهرمانان ورزشی در راستای استعدادیابی، آموزش و قهرمان‌پروری قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588269

مهمترین اخبار ایران و جهان: